کد خبر: ۵۳۰۶۲

فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در سطح شهرستان چرداول با مشکلاتی برای اشتغال خود مواجه هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ايلام بيدار، شهرستان چرداول  از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری در سطح استان می باشد و از پراکندگی مناطق روستایی  و شهری برخوردار است تا جایی که از  دورترین نقطه ان در زردلان که به کرمانشاه وصل شده تا آخرین روستای آن در  آسمان آباد کشاورزی و دامداری در آن رونق اقتصادی دارد.

متناسب با  آمار دام های سطح شهرستان می طلبد که  مراکز کلینیک  و داروخانه های دامپزشکی در سطح مناطق و بخش های آن گسترش و استقرار یابد.

با نگاهی به ۴ بخش پرجمعیت در چرداول  متوجه می شویم که بجز شهر سرابله بعنوان مرکز شهرستان چرداول کلینیک و داروخانه های دامپزشکی در مناطق دیگر وجود ندارد و مردم و دامداران برای انجام کارهای دامپزشکی باید با صرف هزینه های اقتصادی و زمانی به سرابله مراجعه کنند.

در شهر سرابله  هم اکنون یک کلینیک و ۴ داروخانه دامپزشکی وجود دارد که این موضوع نیز با اعتراض فارغ التحصیلان شهرستان چرداول مواجه شده است.

بر اساس قانون باید در هر منطقه ای که ۳ کلینیک وجود دارد باید یک داروخانه نیز وجود داشته باشد که این امر در شهر سرابله  معکوس قانون است یعنی یک کلینیک و ۴ داروخانه دامپزشکی در حال  فعالیت هستند.

نکته جالب این داروخانه های دامپزشکی اینه که ۲ داروخانه ان غیر بومی بوده و با استفاده از  سهمیه چرداول مجوز گرفته اند و بچه های این شهرستان بیکار و حتی داروخانه خود را تعطیل کرده اند.

یکی از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول گفت: صنعت دامپزشکی در شهرستان چرداول نیازمند تحول است.

وی افزود: با وجود گستردگی پرورش دام در سطح شهرستان اما بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته بیکار هستند.

این کارشناس رشته دامپزشکی بیان داشت: باید برای تحول در رشته دامپزشکی تدبیری اندیشید و جوانان بیکار را به بازار کار جذب کرد.

در رابطه با صنعت دامپزشکی چند سئوال از مدیران استان مطرح می شود که جواب آن خالی آن از لطف نیست.

چرا بچه های غیر بومی بنام چرداول مجوز استقرار داروخانه دامپزشکی دریافت کرده اند؟

چرا فارغ التحصیلان دامپزشکی چرداولی  نمی توانند در سایر مناطق و شهرستان های استان مجوز استقرار داروخانه دامپزشکی دریافت کنند؟

چرا  با استقرار موقت داروخانه های دامپزشکی مجوز صادر شده است؟

امید است مسئولین استان و شهرستان چرداول با رعایت مقررات و عدالت کاری زمینه بهره مند بچه های فارغ التحصیل رشته دامپزشکی را فرآهم نمایند.

 

نظر شما
ادامه