کد خبر: ۵۲۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - با وجود اینکه امکان و توان صادراتی داریم، تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته‌ایم که امید است در برنامه پنجم توسعه از این توان صادراتی استفاده شود چراکه سالانه حداقل 700 هزار تن کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه نیازمند واردات گوشت مرغ هستند که ایران می‌تواند صادرکننده خوبی باشد.

محمد یوسفی ـ رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور - درباره عدم صادرات گوشت مرغ گفت: در همه کشورهای جهان برای صادرات جوایز صادراتی در نظر می‌گیرند اما با وجود اینکه امکان و توان صادراتی داریم، تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته‌ایم که امید است در برنامه پنجم توسعه از این توان صادراتی استفاده شود.

وی اظهار کرد: سالانه حداقل 700 هزار تن کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه واردات مرغ دارند اما از کشور ما نیست؛ علیرغم این که در کشورمان مازاد تولید وجود دارد و همچنین ظرفیت‌سازی برای تولید بیشتر را داریم.

یوسفی با بیان این‌که کشور برزیل و ترکیه از صادرکنندگان خود حمایت می‌کند و جوایز صادراتی در نظر می‌گیرند، گفت: اگر جوایز صادراتی برای تولیدکنندگان گوشت مرغ در نظر گیرند قیمت‌های تولید ایران قابل رقابت با دیگر کشورها خواهد بود و توان صادراتی در کشورهای همسایه را داریم.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌سازی‌های انجام شده طی دو سال گذشته، هم اکنون حدود یک میلیون و 600 هزار تن مصرف گوشت مرغ در کشور است که به راحتی توان تولید دو میلیون تن گوشت مرغ را داریم.

وی افزود: سالانه ظرفیت افزایش400 هزار تنی تولید را داریم اما تقاضای بازار یک میلیون و 600 هزار تن است و از صادرات هم حمایت نمی‌شود، در حالیکه اگر از صادرات گوشت مرغ حمایت شود می‌توان سالانه 400 هزار تن گوشت مرغ را صادر و بازار داخلی با قیمت مناسب تامین کرد.

یوسفی تاکید کرد: باید این امکانات در اختیار تشکل‌های مرغداری قرار گیرد تا بتوان صادرات مرغ داشته باشیم. در این راستا نیز وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی وعده‌های صادراتی داده‌اند که امید است در برنامه پنجم توسعه از توان صادراتی و پتانسیل موجود در کشور استفاده کرد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر مرتضوي 3502
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
0
براي صادرات مرغ به خارج
1 ان ار پي نداريم
2 دوره نگهداري مرغ زياد است
3 كشتارگاه مورد تاييد و ايير چيلينگ نداريم
4 در سايت اتحاديه اروپا ما محصولاتي كه مي توانيم صادر نماييم روده و سالامبور است و ميگو
5 قيمت ما در ايران گران تراز تمام دنيا مي باشد
............
نظر شما
ادامه