کد خبر: ۵۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
علی‌رغم نتیجه مثبت آزمایش‌های ببر ماده مبنی بر مبتلا بودن به مشمشه هنوز در این زمینه تصمیم خاصی نگرفته‌ایم / تغذیه با سازمان دامپزشکی نیست ولی اگر جابه‏جایی در زمینه تهیه تغذیه صورت گیرد نیاز به مجوز دامپزشکی دارد...

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی از مثبت بودن جواب آزمایش ببر ماده مبنی بر ابتلا به بیماری مشمشه خبر داد.

دکتر سید محسن دستوردرباره اعلام نتیجه بررسی آزمایش‌های ببر ماده در کشور آلمان مبنی بر مثبت بودن آن گفت: علی‌رغم نتیجه مثبت آزمایش‌های ببر ماده مبنی بر مبتلا بودن به مشمشه هنوز در این زمینه تصمیم خاصی نگرفته‌ایم.

وی در ادامه گفت: طی جلسات مشترکی که با محیط زیست داشته‌ایم، نتیجه آزمایش به آنها نیز اعلام شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: قرار است در جلسه مشترک سازمان محیط زیست، دامپزشکی و وزارت بهداشت در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

دستور اعلام کرد: در حال حاضر نیز بررسی‌ها برای گرفتن تصمیم درست ادامه دارد.

کمیته مشترک هنوز تصمیمی درباره ببر ماده مبتلا به مشمشه نگرفته است
وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این زمینه به نظر کمیته فنی مشترک بین سازمان محیط زیست، دامپزشکی و وزارت بهداشت موکول شده است ضمن این‌که نظر سازمان محیط زیست نیز در این زمینه بسیار مهم است.

دستور در پاسخ به این پرسش که: "علت ابتلای ببرها و سایر حیوانات باغ وحش تهران به بیماری مشمشه چیست؟ "، گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته به احتمال زیاد دلیل اصلی تغذیه‌ای بوده که به آنها داده شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی در پاسخ به این پرسش که: "چه سازمانی وظیفه نظارت بر تغذیه حیوانات را دارد؟ "، گفت: تغذیه با سازمان دامپزشکی نیست ولی اگر جابه‏جایی در زمینه تهیه تغذیه صورت گیرد نیاز به مجوز دامپزشکی دارد. اما در این زمینه غذای داده شده مطابق دستورالعملی بوده که به محیط زیست داده شده است.

وی تأکید کرد: در این زمینه محیط زیست وظیفه نظارت دارد ضمن اینکه برای سایر حیوانات باغ وحش نیز مطابق دستور محیط زیست عمل شده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
0
زیاد تعجب نکنید با این همه ..... شده است
شنیده ها و شواهد حکایت از جابجایی ....... سازمان دامپزشکی کشور در اینده بسیار نزدیک می باشد
نظر شما
ادامه