کد خبر: ۵۲۶۳۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: اگر فرهیختگان و بزرگان دامپزشکی در حوزه‌های اجرایی، دانشگاهی و تشکل‌ها در این باره به جمع‌بندی برسند، بسیار مهم است ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه سفر به استان قزوین درباره اینکه بحث طرح الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت به کجا رسید و آیا این کار به سود سازمان است یا خیر، گفت: بحث الحاق تاکنون مطرح نشده و تنها موضوع الحاق آموزش دامپزشکی با وزارت بهداشت مطرح است که قطعا اگر فرهیختگان و بزرگان دامپزشکی در حوزه‌های اجرایی، دانشگاهی و تشکل‌ها بنشینند و در این باره به جمع‌بندی برسند بسیار مهم است، اما فعلاً خبر خاصی نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» گیلان، مازندران و گلستان را مستعدترین استان‌های کشور در زمینه بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  ذکر کرد و افزود: قزوین به دلیل تراکم صنعت طیور مادر، پرریسک‌ترین استان در زمینه ابتلا به این بیماری است .

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره ادعای وزیر جهادکشاورزی مبنی بر اینکه آیا ایران به مرز  خودکفایی تولید دامی رسیده است یا خیر، افزود: در حوزه تامین شیر به دلیل وجود دام سنگین کافی در کشور، خودکفا هستیم و در تامین گوشت 10 درصد نیازمندیم که وزیر جهاد هم  به این مهم اشاره کرده که البته این مهم هم با ایجاد مراکز دام‌های اصلاح نژاد و آمیخته‌ای که دانشمندان کشور روی آن کار می‌کنند در آینده نزدیک، تحقق یافته و گوشت بیش از نیاز کشور تامین و در این زمینه هم به خودکفایی می‌رسیم .

جمعیت دامی پاسخگوی نیاز کشور است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: جمعیت دامی پاسخگوی نیاز کشور در حوزه گوشت و شیر است.

وی درباره کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و اقدامات در دستور کار سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: دو سال پیاپی در سال‌های 95 و 96 در زمینه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور همه‌گیر شده بود اما طی حدود پنج ماه گذشته کانونی از این بیماری نداشته‌ایم و در طیور سنتی، طیور صنعتی، حیات وحش پرندگان مهاجر بروز این بیماری وجود نداشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کاملا تحت کنترل بوده و توسط دامپزشکی کشور طی 1.5 سال گذشته مبارزه خوبی صورت گرفته، آموزش، رصد و پایش و تشخیص بیماری هم به نحو احسن انجام شده و واکسیناسیون هم موثر بوده است.

رفیعی‌پور مطرح کرد: تهران، البرز، قم، اصفهان و آذربایجان شرقی از دیگر استان‌هایی هستند که مستعد بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند. البته خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده و همه چیز تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
1
6
به جمع بندی رسیدند و بارها نظرسنجی کردند و اکثریت موافق الحاق به وزارت بهداشت هستند. .....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
آقا ما یه سوال داریم هرکی بلده جواب بده ممنون میشیم
ما تو آموزش دامپزشکی مشکل داریم یا تو اجرای قوانین دامپزشکی؟!
مثلا اگه بریم زیر نظر وزارت بهداشت تبصره 19 عملی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
حق تسری دولتی ها پرداخت میشه؟؟؟؟؟؟
با زیر سوال بردن آموزش دامپزشکی ما خودمون را زیر سوال می بریم یعنی ما بیسوادیم ای وزارت بهداشت بیا به داد ما برس!
ممنون میشم یکی ما را روشن کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
4
خب اگه آموزش دامپزشکی بره زیر نظر وزارت بهداشت قاعدتاً باید در آینده نزدیک سازمان دامپزشکی ونظام دامپزشکی هم زیر نظر وزارت بهداشت بره چون که وزارت بهداشت مثل وزارت علوم نیست که ارتباطی با صنعت یا مراکز پزشکی و بیمارستان ها نداشته باشه بلکه دانشگاه خودش گرداننده مراکز بهداشتی هستش و سازمان دامپزشکی هم مستثنی نباید از این قضیه باشه
پاسخ ها
خودی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
بله ،پیشرفت یکهویی نیست. قدم به قدم یهو نباید جامپ کرد.
سازمان و نظام ساختاری آماده نیستند به علاوه قبل از این کار باید تیم سازی کرد با جبهه های مختلف الخصوص داروساز ها که مشکلات صنفیشون شبیه به ماست و باید اون مشکلات رو خنثی کرد.
فعلا اولین و بهترین اقدام این هست که توپ رو بندازیم تو زمین بهداشتی ها که در رشته های تخصصی کلیدی شماره نظام پزشکی هم به بچه های دام بتونند بدند.

*صرفا جهت اون دسته که گفتند واسه جیب و پست خودمون فکر دادیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
1
5
مثلا یه عمر که در انزوای جهاد کشاورزی نشستید چی عایدتون شد که میخواید این گوشه نشینی رو ادامه بدین.هیچ کس خواهان ادامه این روند نیست مگر تنها کسانی که از این وضعیت اسف بار ذینفع بوده و هستن. الحاق با حفظ استقلال راه برون رفت از بسیاری از مشکلاتی است که ماندن در جهاد کشاورزی مسبب آن بوده.
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
1-لایحه الحاق الان دست برخی روسای نظام دامپزشکی استانهاست
2_هفته قبل نماز جمعه فرمودند در همه محصولات دامی خودکفا شدیم بعد یک هفته استثنا اوردند
البته جامعه دامپزشکی داره ................ عادت میکند امان از روزمرّگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
حرفهای متناقض در مورد خودکفایی.
...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
1
سازمان هم باید ملحق شه به وزارت بهداشت
نظر شما
ادامه