کد خبر: ۵۲۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی با هشدار در زمینه خرید انواع لاک‌پشت‌ها در نوروز گفت: لاک‌پشت گوش قرمز ناقل میکروب سالمونلا است و شهروندان آن را نخرند.

دکتر محمود قربان‌زاده در بازدید از مراکز عرضه ماهی استات با اشاره به 350 مورد بازدید کارشناسان دامپزشکی از مزارع پرورش ماهی در سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر بیماری واگیرداری از این مزارع گزارش نشده است.
وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده 222 مورد نمونه‌گیری از خوراک، آب و ماهیان توسط کارشناسان دامپزشکی از مزارع پرورش آبزیان انجام شده است.

* 115 واحد پرورش فعال هستند
معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: بیش از 540 مورد آزمایش بر روی نمونه‌های ارسالی در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی برای تشخیص بیماری‌های قارچی، میکروبی و انگلی صورت گرفته است.
قربان‌زاده بیان داشت: تعداد 209 واحد پرورش آبزیان در استان وجود دارد که در حال حاضر 115 واحد اعم از مزارع پرورش ماهیان سردآبی، گرمابی و زینتی در استان فعال هستند.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز از بازدیدهای دوره‌ای اکیپ‌های سیار دامپزشکی از مراکز عرضه ماهیان زینتی خبر داد و یادآور شد: این مراکز با نظارت و کنترل دامپزشکی فعالیت می‌کنند.

* تأکید بر عدم خرید لاک‌پشت گوش قرمز
معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامت خود و خانواده توصیه‌های دامپزشکی را جدی گرفته و از خرید لاک‌پشت گوش قرمز جدا خودداری کنند.
قربان‌زاده تصریح کرد: لاک‌پشت گوش قرمز می‌تواند ناقل میکروب سالمونلا به انسان شود که ورود این میکروب به بدن انسان سبب عوارض گوارش می‌شود.
وی افزود: شهروندان هنگام دست زدن به ماهی با رعایت نکات بهداشتی از دستکش استفاده کنند.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر سمپاتیک
|
-
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
0
0
با سلام
کاش بجای معرفی و بزرگ نمایی تنها یک بیماری قابل انتقال مهم در این حیوان روش های مراقبت و نگهداری و پیشگیری از آن را یکی از مسئولین معرفی کنه.همین روز هاست که از لاکپشت هم یک قاتل بسازیم.
یک زیست شناس
|
-
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
0
اقایون لاکپشت هم حرام است باید با این حیوان مخوف هم مبارزه بشه اصلا بیایید طرح مقابله با لاکپشت بازی را هم بدهیم (تمام فتواها و روایت ها رو هم اقای دکترلطفی زاده مون زحمتشو میکشن) از این اسونتر؟ موضوع حل شد
petmehdivet
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
0
درود
یکی به این جماعت بگه بابا عمو دکتر انسان ...سالمونلا از طریق خیلی چیزها منتقل میشه.چرا آخه با این مردم اینگونه رفتار می کنید؟به جای این حرف های ..... بیایید مردم را با این حیوان روش نگهداریش و .. آشنا کنید.وقتی مردم هیچگونه آشنایی با این حیوان ندارند هر حرفی از طرف مسئولین فقط باعث یک ترس کاذب و اشتباه میشه.خدایا این مملکت و مسئولینش را از شر ما راحت کن
خزنده شناس
|
-
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
0
0
آیا متوجه هستید که با خرید این خزنده کوچک و زیبا یکی از خطرناکترین گونه های مهاجم دنیا را که در لیست 100 گونه مهاجم دنیا قرار دارد به خانه خود و اکوسیستم های آب شیرین شهر خود دعوت کرده اید؟آیا اطلاع دارید که در بسیاری از کشورهای جهان ، پروتکل های سختگیرانه ای در رابطه با ممنوعیت ورود آنها وجود دارد و واردات لاکپشت گوش قرمز از سال 1997 به اتحادیه اروپا ممنوع شده است و در حال حاضر واردات ، فروش ،نگهداری و آزاد سازی این گونه ، در بسیاری از کشورها مانند استرالیا ، غیر قانونی است و جرایم سنگینی دارد. تا بحال به این مطلب فکر کرده اید که این موجود خوش خط و خال رقیب لاکپشت برکه ای اروپایی(یکی از تنها سه گونه لاکپشت برکه ای کشور) است؟
نظر شما
ادامه