کد خبر: ۵۲۴۰۴

بانک توسعه آسیا برای توسعه دامپروری و دامپزشکی به ازبکستان معادل 150 میلیون دلار وام داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، بانک توسعه آسیا برای توسعه دامپروری و دامپزشکی به ازبکستان معادل 150 میلیون دلار وام داد.

بانک توسعه آسیا با هدف افزایش دسترسی کشاورزان و کارآفرینان در بخش دامپروری به منابع مالی، بازارها، خدمات دامپزشکی و دیگر خدمات مبنی بر حفظ سلامتی حیوانات تصمیم گرفت به ازبکستان معادل 150 میلیون دلار وام دهد.

«بوی مین جیاپ» کارشناس ارشد بانک توسعه آسیا در امور منابع طبیعی و کشاورزی در آسیای مرکزی و غربی گفت: واحدهای دامپروری و کارآفرینان ازبکستان در زمینه افزایش سطح و فعالیت واحدها و سود خود با مشکلات زیاد مواجه هستند.

وی افزود: بانک توسعه آسیا به از بین بردن برخی موانع کلیدی کمک می‌کند و از استراتژی دولت در حوزه توسعه کشاورزی حمایت می‌نماید.

146 میلیون دلار وام بانک توسعه آسیا برای تامین مالی تولیدکنندگان، کارخانجات تبدیل، صادرکنندگان مواد خام و خدمات هزینه خواهد شد.

معادل 4 میلیون دلار برای توسعه دامپزشکی خصوصی در ازبکستان از جمله بهبود دسترسی به خدمات دامپزشکی و همچنین  معالجه حیوانات، راهنمایی در مسایل سلامتی و بهره برداری از داروها اختصاص خواهد یافت.

برنامه ریزی می‌شود این طرح تا پایان سال 2024 میلادی اجرایی شود.

دامپروری یکی از مهم ترین حوزه‌های اقتصادی ازبکستان در توسعه اقتصاد این کشور می‌باشد و 40 درصد کشاورزی کشور و حدود 8 درصد درآمد ناخالص ملی متعلق به آن می‌باشد.  

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در «مانیل» فیلیپین تاسیس شده است.

هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک می‌باشند.

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون برای اجرای 54 طرح به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، کشاورزی، بازسازی زیرساخت‌های حمل و نقلی و بخش انرژی و نزدیک به 65 میلیون دلار کمک بلاعوض فنی در اختیار ازبکستان قرار داده است.

 

نظر شما
ادامه