کد خبر: ۵۲۳۷۱

جمعی از قصابان گچساران درپی تعطیلی تنها کشتارگاه دام این شهرستان، روز سه شنبه مقابل دامپزشکی شهرستان تجمع کرده و خواهان بازگشایی کشتارگاه شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، کشتارگاه دام گچساران  از روز سوم تیرماه ۹۸ از سوی شهرداری به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل شد.

رئیس اتحادیه قصابان گچساران گفت: نامناسب بودن مکان، کشتار بصورت سنتی، کمبود فضای مناسب، کمبود کوره لاشه سوز، خرابی دستگاه شوکر برقی، نداشتن خط کشتار (ریل) و آب آشامیدنی بهداشتی از مهمترین مشکلات این کشتارگاه بوده است.

«سید منصور حسینی» با بیان اینکه هر روز به طور میانگین حدود ۱۰ راس دام سنگین و ۲۴۰ راس دام سبک در کشتارگاه گچساران کشتار می شد ، گفت: ۴۰ نفر در این شهرستان با قصابی زندگی می گذرانند

وی اظهار کرد: چند ماه پیش شهرداری دوگنبدان به دلیل تعمیر، کشتارگاه گچساران را تعطیل کرد که باعث بیکاری تعدادی از قصابان شده است.

حسینی ادامه داد: قصابان این شهرستان دام های خود را برای کشتار به دهدشت می برند که طولانی بودن مسیر خطرات بسیار و نیز هزینه سنگینی را به ما تحمیل می کند

وی ابراز کرد: شهرداری دوگنبدان برای تعمیر تنها کشتارگاه این شهرستان تعهد یک ماهه به قصابان این شهرستان داد ولی تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده است.

یکی از قصابان گچسارانی که خواست نامش فاش نشود گفت:  فرآیند ارسال دام به کشتارگاه دهدشت و تحویل گوشت، زمان بسیاری را تلف می کند.

وی گفت: بدلیل نبود حضور فیزیکی قصابان در محل کشتارگاه دهدشت ممکن است لاشه های دام های ذبح شده عوض و بدل یا گم شود.

وی افزود: هم اکنون به دلیل تعطیلی کشتارگاه گچساران، تهیه گوشت در شهر نیز با مشکل صورت می گیرد.

ریئس دامپزشکی گچساران گفت: شهرداری دوگنبدان بدون اطلاع دادن به دامپزشکی در تیرماه اقدام به تعطیلی تنها کشتارگاه این شهرستان کرد.

«امید افشار نژاد» افزود: طبق نامه ارسالی شهرداری این شهرستان به دامپزشکی زمان تعمیر تنها کشتارگاه این شهرستان یک ماه بوده که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی ابراز کرد: دامپزشکی این شهرستان تنها متولی بهداشت و عرضه مواد غذایی بهداشتی به شهروندان این شهرستان است.

طبق مصوبه شورای سلامت، شهردار دوگنبدان در مدت یک ماه، کشتارگاه گچساران را تعمیر و تجهیز نموده و همچنین وسیله نقلیه مناسب جهت انتقال گوشت از کشتارگاه شهرستان اطراف را در اختیار قصابان گچساران قرار دهد.

این در حالی که بیش از سه ماه از تعطیلی کشتارگاه گچساران می گذرد هیچ کدام ازقول و وعده های متولیان امر در این زمینه عملی نشده است.

شهردار دوگنبدان دراین زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر تنها کشتارگاه این شهرستان اختصاص یافت که از این میزان ۹ میلیارد ریال جذب شد.

«مسعود ظفری» ادامه داد: هم اکنون این کشتارگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار در اسرع وقت راه اندازی خواهد شد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی مجدد این کشتارگاه را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون سردخانه و خط کشتار ( ریل)  این کشتارگاه تکمیل شده است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 
نظر شما
ادامه