کد خبر: ۵۲۳۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان قم:
رئیس نظام دامپزشکی قم نیز گفت: دامپزشکان قم درآمد چندانی ندارند اما اعتقاد به قانون داریم و به اعضای سازمان اعلام می‌داریم همگی ثبت‌نام نمایند و تمکین کنند ...

حکیم مهر: مدیرکل امور مالیاتی با مدیران و روسای دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، انجمن داروسازان، سازمان نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان قم دیدار نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان قم، «امدادی فرد» از امضای مشترک اطلاعیه مهم بند (ی) تبصره 6 قانون بودجه سال 1398 در اجرای آیین نامه تبصره 2 ماده 169 ق م م تقدیر و تشکر نمود و اجرای قانون را تکلیف همه دانست ایشان تعامل با جامعه فرهیخته پزشکی را یک اصل دانسته و همراهی با جامعه پزشکی در طول خدمتشان در استان مقدس قم را از افتخارات خود شمردند و از پیگیری ثبت کارتخوان صمیمانه قدردانی، و اعلام نمودند نصب کارتخوان و اتصال آن به سازمان جهت شفافیت امور می باشد و 50 شغل در قالب 15 گروه صنفی دیگر مشمول این طرح می باشند و الباقی صنوف نیز در آینده نزدیک مشمول خواهند شد .

مودیان در صورت ثبت نام پایانه فروشگاهی مشمول 10 درصد تخفیف مالیات ابرازی به مدت 2 سال و در صورت عدم تمکین متاسفانه مشمول جریمه 2 درصد فروش ناخالص (میزان دریافتی) و همچنین مشمول مقررات ماده 274 ق. م .م ( جرم مالیاتی – فرار مالیاتی ) و مشمول مجازات درجه شش خواهند شد .

مدیرکل امور مالیاتی استان، بحث ثبت نام کارتخوان و پایانه های فروشگاهی را از زیرساخت های تکمیل بانکهای اطلاعاتی طرح جامع مالیاتی دانست و اعلام نمود در آینده اطلاعات اقتصادی از این طریق احصا خواهد شد.

میزان اخذ مالیات در کشور ما درصد ناچیزی از درآمد مودیان می باشد درحالیکه در سایر کشورها حداقل 30 درصد می باشد کشور ما دارای منابع غنی همانند نفت، پتروشیمی، طلا، مس ،آهن و ... می باشد و به توصیه مقام معظم رهبری باید تکیه بر درآمدهای غیر نفتی و بودجه بدون نفت باشد و این مسئله با همدلی و اتحاد شکل می گیرد همانطور که هم اکنون سران قوا نیز در این موضوع یک دل و همراه می باشند .

در استان قم نیز به لطف خدا همراهی وجود دارد و شاهد افزایش 35 درصدی مالیات از محل شناسایی منابع جدید و فرار مالیاتی بوده ایم. وظیفه ما اطلاع رسانی و مودیان محترم، اجرای آن است .

امدادی فرد اظهار داشت: بحث فرهنگ سازی را یک اصل مهم در سازمان امور مالیاتی دانست و افزود این اصل به صورت جدی در دستور کار می باشد . به لطف خدا فرهنگ سازی مالیات آغاز شده و سران قوا نیز مصوب نموده اند اطلاعات اقتصادی همه در اختیار سازمان قرار گیرد و همچنین تفاهم نامه ای با پلیس آگاهی و دادگستری برای مقابله با فرار مالیاتی انجام شده است .

بخشودگی جرایم نیز در دستور کار است و تا مهرماه سال جاری با پرداخت اصل مالیات، کلیه جرایم قابل بخشش بخشوده خواهند شد . همچنین در خصوص آموزش به دفاتر پیشخوان منتخب استان جهت فعال سازی شناسه یکتای سخت افزاری پایانه های فروشگاهی (کارتخوان) خبر داد و اعلام داشت به هر میزانی که نیاز به آموزش باشد اداره کل آمادگی لازم در این زمینه را دارد .

«دکتر قدیر» رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی از تعامل امدادی فرد با جامعه پزشکی در طول خدمت و حضورشان در استان قم تقدیر و تشکر نمودند و از آنجایی که از خانواده پزشکی هستند با مشکلات این بخش آگاهی کامل دارند . درخواست نمودند مشکلات پزشکان به صورت ویژه پیگیری و با تعامل انجام گردد .

«دکتر عادلی» رئیس محترم سازمان نظام پزشکی نیز ضمن خیر مقدم بابت حضور امدادی فرد و هیات همراه عنوان داشتند اقدام سازمان در معرفی 50 شغل برای ثبت مشخصات کارتخوان عملکرد خوبی بود و ضمن حمایت از از جامعه پزشکی بابت تمکین به قانون ایشان را بهترین مودیان دانست و اعلام داشت جامعه پزشکی سرمایه این مملکت می باشند و در بحث کارتخوان موجب رنجش آنها شده ایم در صورتیکه عملا زیرساخت آن از طریق شرکتهای psp فراهم نبوده و پس از آن شاهد ثبت نام آنها بوده و اطلاع رسانی نیز انجام شد .

«دکتر اکرمی» نایب رئیس محترم انجمن داروخانه ها عنوان داشتند در تعامل کامل با این فراخوان هستیم و ضمن تشکر از برگزاری دو جلسه آموزش توجیهی سامانه فروشگاهی، مشکل اصلی را ابلاغ دیرهنگام بخشنامه و آماده نبودن زیرساخت آن دانست و اعلام داشتند همه همکاران مشتاق ثبت نام هستیم .

«دکتر مسعود عربشاهی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان قم از حضور امدادی فرد و هیات همراه در سازمان تشکر و قدردانی نمود و اعلام داشتند که دامپزشکان قم درآمد چندانی ندارند اما اعتقاد به قانون داریم و به اعضای سازمان اعلام می داریم همگی ثبت نام نمایند و تمکین کنند.

 اکثر دامپزشکان فاقد مطب بوده و به صورت قرارداد ویزیت می کنند که مالیات آن نیز قبل از پرداخت کسر می شود در خصوص داروخانه های دامی و کلینیک های درمانی نیز می بایست ثبت نام نمایند و پیگیر موضوع می باشیم .

«دکتر مهدی رفیعی» مدیرکل محترم دامپزشکی قم ضمن تشکر از حضور امدادی فرد و ابتکار عمل ایشان در خصوص تهیه و ابلاغ اطلاعیه مشترک، این امر  را پر اهمیت عنوان داشتند و از این تعامل ابراز خرسندی نمودند و افزودند: می بایست افتخار بدانیم که کار می کنیم و مالیات می دهیم. البته نیاز به زمان و فرهنگ سازی دارد. به شما به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی تبریک می گوییم و آرزوی توفیق روزافزون داریم .

در رابطه با ثبت نام کارتخوان و اصل مالیات نیاز به آموزش همگانی احساس می شود در بحث دامپزشکان میزان درآمدشان با پزشکان قابل مقایسه نیست اما به هر حال قانون باید اجرا شود و لیست مودیانی که ثبت نام انجام نداده اند ارسال شود تا پیگیری نماییم.


 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
2
4
هیچ کدام از اعضا کارتخوان نصب نمی کنند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
سلام.اتفاقا من کارت خوان گرفتم،بار اول خود بانک و شرکتی که دستگاه را داده بود بعلت میزان کم تعداد تراکنش ها ،دستگاه را از بنده گرفتن و هر چی اصرار کردیم پس ندادند،حالا دوباره از یک شرکت دیگری گرفتم که مرتب تماس می گیرن که تعداد تراکنش ها کمه و با کارت خودتان در ماه حداقل هفتاد تراکنش انجام بدین،حال چه کسی باور می کنه که به ما دامپزشک ها حتی کارت خوان هم نمی دهند،اگر قبول ندارن دوستان بررسی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
کار به عمل بر اید کجا کارت خوان است شرکت ها به کسی دستگاه نمیدن اونهایی هم که است را جمع اوری میکنند ب خاطر تراکنش کم
نظر شما
ادامه