کد خبر: ۵۲۲۱

حکیم مهر - در صورتی که استانداردها و ضوابط لازم برای پرورش تیلاپیا در کشور رعایت شود، سازمان محیط زیست مخالفتی با پرورش این گونه غیر بومی ندارد.

معاون محیط دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام این مطلب گفت: تیلاپیا گونه ایست غیر بومی که ممکن است برای جانداران آبزی دریای شمال و جنوب مشکلات ایجاد کند.

دکتر محمدباقر نبوی افزود: سازمان محیط زیست با پرورش تیلاپیا در منطقه یزد به دلیل نبود آبهای دریایی مخالفتی ندارند. اما برای ورود این گونه به آبهای کشور، باید تحقیقات علمی بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تیلاپیا دارای ارزش اقتصادی بالایی است و می تواند در صورت بی خطر بودن در محیط زیست تولید بسیار بالایی داشته باشد.

نبوی ادامه داد: در صورتی که موسسه تحقیقات شیلات کشور تحقیقات خود را به صورت عمل به این سازمان نشان دهد، مشکلی با پرورش نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تاکنون تنها مطالب به صورت مکتوب از این موسسه به سازمان محیط زیست رسیده است. اما لازم است کار عملی انجام شده طی گزارشی اعلام شود.

استقبال محیط زیست از تحقیقات عملی تحقیقات شیلات درباره تیلاپیا

معاون محیط دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست یادآور شد: هر زمانی که شیلات آمادگی داشته باشد که نظرات علمی و تحقیقات انجام شده در این زمینه را معرفی کند، این سازمان استقبال می کند.

نبوی تاکید کرد: به شرط رعایت ضوابط و مقررات، سازمان محیط زیست مخالفتی با پرورش تیلاپیا در کشور ندارد.

وی در پاسخ به ایانا درباره علت کوتاهی سازمان محیط زیست برای پرورش این آبزی اظهار داشت: تنها نگران آبزیان داخلی و بهم خوردن شرایط اکوسیستم طبیعی هستیم. اما اگر موسسه تحقیقات شیلات با استفاده از گونه های تک جنسی اقدام کند، مخالفتی وجود ندارد.

نبوی در پایان گفت: امیدواریم هرچه سریعتر تحقیقات علمی ارایه شود و در حد رعایت شرایط استاندارد پرورش این گونه در کشور آغاز شود.

 

خبر مرتبط :

 

 

نظر شما
ادامه