کد خبر: ۵۱۴۲۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
یکی از حامیان حقوق حیوانات مدعی شد:
برخی از این سگ‌ها که در تلو و سوهانک رها شده‌اند، گوششان پلاک‌گذاری شده است؛ ما آنها را دوباره آزمایش کرده‌ایم و دیده‌ایم سگ عقیم نشده است ...

حکیم مهر: فیلمی از سگ‌کشی با اسید در کهریزک منتشر شد.یکی از حامیان حقوق حیوانات گفت: در این‌باره به شهرداری هشدار داده بودیم ولی توجهی نکردند اما عقیم سازی سگ‌ها غیر استاندارد است و سگ‌ها را بعد از جراحی بدون بخیه زدن جذبی و سپری کردن دوره نقاهت رها می کنند، سگ‌ها در داخل شهر زجرکش شده و سپس جان می سپارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، چند روزی است که داستان سگ‌کشی با اسید در کهریزک در فضای مجازی منتشر و واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. مدیریت فعلی شهری تأکید بر این دارد که این فیلم برای سال 96 است و ربطی به مدیریت فعلی ندارد. این در حالی است که از سال 96 مدیریت شهری تغییر کرده و  البته 3 شهردار هم در این دوره منصوب شده اند و شاید منظور مدیریت فعلی این است که در زمان شهرداران قبل صورت گرفته اما در اصل موضوع فرقی نمی‌کند برای چه زمان باشد و موضوع مهم این است که تعدادی سگ در کهریزک کشته شده‌اند.

یکی از حامیان حقوق حیوانات در این باره به خبرنگار فارس ‌گفت: سال‌هاست که شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران سگ‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و به گفته خودشان قصد دارند آنها را سر و سامان دهند ولی سگ‌ها را در شرایط غیراستاندارد نگهداری می‌کنند و زمانی که تعداد سگ‌ها سرریز می شوند (بیش از حد نصاب می شوند) آنها را رهاسازی می کنند.

روش مرگ خوب برای سگ های بیمار

وی ادامه داد: یکی از بخش های بد داستان این است  که این سگ‌ها را با داروهایی که از لحاظ قانونی رد شده اند می کشند و بدون هیچگونه دستورالعمل یوتانایز (مرگ با ترحم در حیوانات خانگی لغت Euthanasia از دو جزء یونانی "Eu” به معنی خوب و  «Thanatos»به معنی مرگ گرفته شده است. «مرگ خوب» حالتی از مرگ است که با کمترین درد و استرس حادث شود. اتخاذ تصمیم بر انجام یوتانزی، معمولاً فرآیند دشواری است که محدودیت‌ها و دوراهی‌های اخلاقی خاص خود را دارد) سگ‌ها را از بین می‌برند. در تمام دنیا سگ‌های بیمار که تأییدیه دامپزشکی را دارند از گردونه حیات خارج می‌شوند و برای یوتانایز آنها یک دستورالعمل ویژه وجود دارد  که باید بر اساس آن ابتدا کیس تأیید شود و بعد حیات از آن حیوان گرفته شود.

تزریق دارو باعث سکته مغزی و قلبی سگ می شود

وی تصریح کرد: البته باید تزریق وریدی باشد و حیوان به حالت خواب عمیق برود و بعد از آن از داروهایی استفاده می‌کنند که باعث سکته مغزی و قلبی در سگ می‌شود.

این حامی حقوق حیوانات گفت:‌ فیلم را قطعا دیده‌اید و می‌بینید که در این فیلم ها این افراد این حیوانات بی زبان را از بین می‌برند.

وی به قراردادهای شرکت ساماندهی مشاغل در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اشاره کرد و گفت:‌ در مناقصه ابتدا جمع‌آوری و سپس ساماندهی در دستور کار قرار می گیرد ولی متأسفانه این امر به درستی انجام نمی‌شود.

یکی از فیلم ها برای فروردین 98 است

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این فیلم متعلق به سال 96 است، گفت: ‌زیر تمام فیلم‌هایی که گرفته شده در صورتی که نام آنها تغییر نکرده باشد تاریخ به میلادی خورده است؛ یکی از فیلم‌ها برای تاریخ 2019.3.5 است و سال 2019  از برج 10 سال گذشته شروع شده است و برخی از فیلم‌ها برای پاییز و زمستان 97 و چند فیلم برای فروردین 98 است.

اردیبهشت متوجه سگ‌کشی شدیم/ خروجی انتشار فیلم ها، اخراج نگهبان بود

اردیبهشت 98 وقتی که حامیان متوجه این امر شدند به کهریزک رفتند و بعد از آن دیگر فیلمی منتشر نشد و نکته قابل توجه این است که نگهبانی که این فیلم را گرفته بود در خرداد ماه اخراج شد.

این حامی حقوق حیوانات گفت:‌ چه فرقی می‌کند که این حادثه برای سال 96، 97  و یا 98 است در کل نمیتوان صورت مسئله را پاک کرد و جالب است که در تمام این سال‌ها نه پیمانکار تغییر کرده و نه مدیر مربوطه.

اقای رئیس را در جریان سگ کشی قرار دادیم و فقط متاسف شد

وی اضافه کرد: بعد از اینکه این فیلم‌ها به دستمان رسید در جلسه‌ای که با حمیدرضا تحصیلی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل داشتیم فیلم را به وی ارائه کردیم؛ البته آقای تحصیلی متأثر شدند و گفتند حتماً موضوع را پیگیری می‌کنند ولی خبری نشد.

این حامی حقوق حیوانات با بیان اینکه در طول یکسال 5 هزار قلاده سگ را یوتانایز کرده‌اند، گفت‌:‌ این در حالی است که این سگ‌ها باید ساماندهی می‌شدند نه اینکه از بین بروند.

عقیم سازی بدون استاندارد

وی در خصوص عقیم‌سازی سگ‌ها گفت: اسمش عقیم‌سازی است اما بسیاری از این سگ‌ها عقیم‌سازی نمی‌شوند برخی از این سگ‌ها که در تلو و سوهانک رها شده اند، گوششان پلاک گذاری شده است؛ ما آنها را دوباره آزمایش کرده‌ایم و دیده‌ایم سگ عقیم نشده است،‌ اگر سگ نر را عقیم کنیم باید عضو تناسلی خود را از دست داده باشد اما نکته جالب توجه این است که سگ هم پلاک دارد هم عضو تناسلی و این نشان می‌دهد که این سگ کامل عقیم نشده است.

بعد از عقیم سازی پایه رحم داخل شکم سگ بود

این حامی حقوق حیوانات گفت: ‌جفت‌گیری سگ‌ها بر خلاف جفت‌گیری انسان است آنها زمانی که در حالت قاعدگی هستند جفت‌گیری می‌کنند ما چند سگ ماده را مشاهده کردیم که در گوششان پلاک داشتند اما دچار قاعدگی شده بود وقتی سگ را سونوگرافی کردیم دیدیم که رحمش نصفه برداشته شده است و پایه رحم در داخل شکم وجود دارد و کسانی که کار عقیم‌سازی را انجام داده اند این کار را ناقص انجام داده اند.

سگ بعد از عقیم سازی غیر استاندارد دل و روده اش را لیس می زد

وی افزود: مثلاً باید بعد از عقیم سازی باید از نخ بخیه جذبی استفاده شود اما این کار را نمی‌کنند و بدون اینکه سگ‌ها دوره نقاهت را بگذرانند آنها را در سطح شهر رها می‌کنند و به نوعی آنها را زجرکش می‌کنند، به عنوان مثال سگی را داشتیم که عقیم شده بود و از نخ بخیه جذبی برای این کار استفاده نکرده بودند دل و روده‌اش بیرون ریخته شده بود و سگ تلف شد فیلمش موجود است که سگ در حال لیس زدن روده‌هایش است.

مدیران شهری فعلا یه یک خبر تنظیم شده 4 پارگرافی از سوی روابط عمومی شهرداری در این باره اکتفا کرده و تاکید می کنند که این کشتار برای سال 96 است و غلام محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری هرگونه ارتباط این فیلم با مدیریت فعلی را رد کرد  اما گفت پیمانکار خاطی را آنها برکنار کرده اند.

برخی اعضای شورای شهر تهران خواستار پاسخگویی شهرداری تهران در این زمینه هستند و معتقدند تناقضاتی در گفتارها وجود دارد.

خلیل آبادی: شهرداری باید پاسخگو باشد

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: شهرداری باید پاسخگوی فیلم منتشر شده باشد و مقصران را معرفی کند.

وی با تأکید بر این موضوع که این فیلم بسیار مشمئز‌کننده و غیرانسانی بوده است، گفت: خواسته ما این است که شهرداری بررسی‌های لازم را انجام دهد و مسببین مشخص و به مردم معرفی شوند و برای مجازات به قوه قضائیه معرفی شوند.

فرقی نمی کند این فیلم برای چه زمان است

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری اصرار دارد که این فیلم برای سال 96 است، گفت: برای هر زمان که باشد فرقی نمی‌کند وقتی که یک کار غیر انسانی رخ داده است باید به موضوع رسیدگی شود و زمان مهم نیست و هیچ موضوعی این کار غیرانسانی را توجیه نمی‌کند.

خلیل آبادی در خصوص ورود شورا به موضوع سگ‌کشی گفت: به موضوع ورود کرده‌ایم و از شهرداری خواستار پاسخ شده‌ایم جالب است که شهرداری ابتدا اعلام کرد که این فیلم برای دو سال قبل است و ما پیمانکار را عزل کرده‌ایم ولی در خبر دیگری شهرداری گفت همان روز که فیلم پخش شد ما پیمانکار را عزل کرده‌ایم و این موضوع تناقض دارد و ما هنوز از پاسخ‌های شهرداری اقناع نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه شورای شهر فعلا تعطیل است گفت:‌قطعا وقتی شورا تشکیل جلسه دهد تذکر داده و باید شهرداری پاسخ دهد.

برخی کارشناسان معتقد هستند که انتشار این فیلم موضوع تسویه حساب شخصی است و رقبای این پیمانکار نمی خواستند کار به وی سپرده شود.

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: روابط عمومی شهرداری تهران رسماً اعلام کرده است که این فیلم برای سال 96 بوده است و با عواملی که در این زمینه مقصر بودند هم برخورد شده است.

وی ادامه داد: البته خبری شنیده شده که تأیید نشده است مبنی بر اینکه این پیمانکار مجدداً در مناقصه برنده شده و رقبایش این فیلم را پخش کرده‌اند، باز هم تأکید می‌کنم این خبر تأیید نشده است. شاید در رقابت‌های اقتصادی بین افراد برای زدن همدیگر این کار را انجام دهند.

نباید اجازه سوء استفاده بدهیم

وی با بیان اینکه یکی از احتمالات همین است که رقبایش این فرد را می‌خواستند تخریب کنند، گفت: ولی احساسات مردم ارزشمند است و نباید اجازه دهیم عده‌ای سوء استفاده کنند برخی رسانه‌های خارجی به دنبال اهداف و موضع‌گیری‌های خاص خود هستند که ما نباید اجازه دهیم از این اتفاق سوء استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این فیلم برای سال 96 است ،‌گفت:‌ اگر جرمی رخ داده است باید دستگاه قضا ورود کند شهرداری پیمانکار را خلع ید کرده است و حتی بایدپیمانکار را در بلک‌لیست قرار دهد و دیگر کار به وی ندهد طبیعتا کسی که چنین کاری انجام داده صلاحیت ندارد و اگر شهرداری بخواهد با این فرد قرارداد ببندد ما به عنوان نماینده مردم و ناظر بر عملکرد شهرداری موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با تأکید بر این موضوع که با مسئولان شهری برای یافتن صحت و سقم این موضوع صحبت کرده‌ایم گفت: در نهایت می‌گویند که این فیلم قدیمی است در گذشته هم فیلم‌هایی از زدن دست‌فروشان و رفتارهای وحشیانه با حیوانات منتشر شده است اما در دوره جدید این موضوع نبوده و یا اگر هم بوده به ندرت رخ داده است و می‌دانند که ما با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، هر روز ابعاد جدیدی از سگ‌کشی در کهریزک بر ملا می شود اما باز هم مسؤولان شهری معتقدند که این کار به گذشتگان باز می گردد و ربطی به آنها ندارد و این بار حامیان حقوق حیوانات می گویند که شهرداری با عقیم سازی غیر استاندارد سگ ها را زجرکش می کنند.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
وقتی هیچ سازمانی از سگ های ولگرد حمایت نمیکنه نه دولت نه ملت در هزینه های نگه داری سگ های ولگرد کمکی نمیکنن نتیجش میشه سگ کشی اونم با تزریق اسید و اینجور راه های غیراخلاقی .. وقتیم که ناچارن میکشنشون مردم میان اعتراض میکنن البته درسته که اینجور راه های سگ کشی خیلی غیرانسانیه ولی هرکسی به فکر جیب خودشه کاش یه سازمانی بیاد که حیوانات بی سر پرست رو با کمک دولت و ملت نگه داری کنه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
1
1
واقعا انتشار مطالب بی سر و ته اینچنینی فقط مایه خنده است، سونوگرافی کردیم و پایه رحم را دیدیم؟
متاسفانه به اصطلاح حامی ها به دنبال پول در این ماجرا هستن وگرنه دلشون به حال سگها نسوخته، البته در اینکه کار اشتباه و بی رحمانه ای شده شکی نیست، قصه جمع آوری سگهای ولگرد سر دراز دارد، حکیم جان سعی کنید حداقل با چند تا دامپزشک مطالب را چک کنید و بعد به اشتراک بگذارید تا خدایی ناکرده مطالب غلط آن هم از زبان کسی که دامپزشکی نخوانده رفرنس نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
برخی از این موسسات حامی ، فقط دنبال پول و تهدید شهرداریها هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
عقیم سازی از کشتن حیوان که خیلی بهتره.به همه چی هم که نمی شه ایراد گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
یعنی می فرمایید همکاران ما بی سواد و بی تجربه هستند و حتی یک عقیم سازی را به درستی انجام نداند
البته این تهمت بزرگی است و بایستی به ان پاسخ داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
متاسفانه تعدادی از کسانی که اقدام به جراحی میکنند، اصول جراحی را رعایت نمی‌فرماید
محفوظ
|
Brazil
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
چرا از واکسنهای مخصوص مانند SpayVac در سگ ماده یا ترکیب دارویی Zeuterin در سگهای نر استفاده نمی کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
البته وقتی کسی که اطلاعی از دامپزشکی نداشته باشد در کار دامپزشکی دخالت کند نتیجه اش همین اظهارات خنده دار میشود. اگر منظور از عضو جنسی سگهای نر دنیس است، که در عقیم سازی از بین نمی‌رود و باقی میماند. در عقیم سازی ماده ها هم پایه رحم باید در بدن باقی بماند و بدنه و شاخهای رحم و تخمدانها از سرویکس به بعد برداشته می‌شوند. بخیه جذب شوند هم اصولاً برای پوست توصیه نمیشود و بهتر است از بخیه غیر جذبی استفاده شود
نظر شما
ادامه