کد خبر: ۵۱۴۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس دامپزشکی خرم‌دره گفت: شهروندان به شایعاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، توجهی نکرده و به تهیه گوشت قرمز از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند تا نسبت به سلامت گوشت اطمینان داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی حیدری» با اشاره به تصاویر گوشت منتشره در فضای مجازی شهرستان خرم‌دره و ادعای آلوده بودن آن با سل حیوانی، عنوان کرد: کارشناسان ادارات دامپزشکی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر بوده و نسبت به بازرسی از یکایک لاشه‌ها اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از بیماری‌های دام و طیور قبل از کشتار و از روی علائم بالینی قابل تشخیص و برخی از آن‌ها از روی امعا و احشا، لاشه و قطعات گوشت توسط کارشناسان دامپزشکی تشخیص و حسب مورد از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوند.

این مسئول با اشاره به این‌که علل موجود در تصویر منتشره می‌تواند علل پاتولوژیک یا فیزیولوژیک داشته و تا زمانی که لاشه دام موجود نباشد قضاوت در این‌خصوص میسر نیست، بیان کرد: به همین دلیل هرگونه کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه به دلیل نبود بازرسی و نداشتن قابلیت تشخیص بیماری، مورد تایید دامپزشکی نیست.

رئیس دامپزشکی خرم‌دره با اشاره به سیاست دامپزشکی درباره بیماری سل، تصریح کرد: سیاست سازمان دامپزشکی کشور تست دام در دامداری‌ها و حذف دام‌های آلوده و جلوگیری از ورود گوشت آن به چرخه مصرف در صورت مثبت بودن است.

حیدری با تاکید بر این‌که توصیه شهروندان به شایعاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود توجهی نکرده و به تهیه گوشت قرمز از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند و در این‌خصوص نسبت به سلامت گوشت اطمینان داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را به اطلاع اداره دامپزشکی برسانند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
ملاحظه می شود که چقدر نقش یک سازمان نظارتی و حاکمیتی مثل سازمان سلامت محور دامپزشکی در حفظ آرامش خاطر مردم در تداوم خرید فرآورده های دامی حیاتی است!

نقشی که وزارت عملا تجارت محور جهاد کشاورزی قادر به درک آن نیست و اصولا خارج از ماموریت های آن است و متولی آن را وزارت بهداشت می داند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
2
این خبر رو از روی خبر اداره دامپزشکی قزوین کپی کردن که 3 هفته پیش حکیم مهر هم منتشر کرده بود.
رعایت حقوق معنوی خبر از اصول اولیه انتشار خبر است.
حداقل یه تغییری میداد که انقدر تابلو نباشه....
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
از وقتی کارفرمایان درزیرچترحمایتهای دولت قرارگرفته اند به بهانه اینکه چندین نفررابه کارگیری گرفته اند از دولت وحمایتهایش سواستفاده میکنند هم حق حقوق کارکنان خصوص ناظران بهداشتی ضایع میکنند وهم خودمختارشده آمد و ادعای خدایی میکنند و باجان و سلامت مردم راحت بازی میکنند یکی نیست بگه اگر نیرو جذب کردی وظیفته کارخونه بدون نیرو نمیچرخه دوم اگ پول میدی برات دوبرابرش کارمیکنند سوم اینها دلیل نمیشود گوشت آلوده راوارد بازار کنی و با جان مردم بازی کنی بخدا تو همین خرمدره تامرغ مادر هم به مردم میدهند و هیچکسی توان مقابله بااین بیوجدانها و بی شرفخا رو ندارند.
نظر شما
ادامه