کد خبر: ۵۱۲۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی داراب، اشنویه و عجب‎شیر

 

6 هزار قطعه جوجه بدون مجوز در داراب معدوم شد
 
در پی تشدید بازرسی های ناظرین بهداشتی شبکه دامپزشکی داراب از مراکز تهیه، تولید، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی، محموله‌ای غیر مجاز که حاوی تعداد 6 هزار قطعه جوجه غیربهداشتی بود کشف و پس از دستور دادستانی شهرستان مبنی بر معدوم‌سازی جوجه های مذکور، این محموله با همکاری نیروی انتظامی معدوم و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.
همچنین در ادامه فعالیت بازرسان بهداشتی دامپزشکی داراب مقدار 40 کیلوگرم ماهی غیر بهداشتی و 20 کیلوگرم گوشت گوسفند به دلیل کشتار غیر مجاز و جعل مهر دامپزشکی و مقدار 30 کیلوگرم گوشت گاو به دلیل غیر بهداشتی بودن ضبط و معدوم گردید و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی گردید.

دکتر مرادیان سرپرست شبکه دامپزشکی داراب از مردم خواست هرگونه تخلف بهداشتی در تهیه، تولید، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی را به تلفن 6236099-0732 شبکه دامپزشکی داراب گزارش کنند.

 

---------------------------------------

 

ساختمان فنی شبکه دامپزشکی اشنویه افتتاح شد
 
ساختمان فنی شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه با حضور مقامات استانی و شهرستانی و با هزینه اعتباری بالغ بر 3700 میلیون ریال افتتاح گردید.
در آیین افتتاح ساختمان فنی دامپزشکی اشنویه پس از خوش آمد گویی و ارائه گزارش عملکرد و توانمندیهای شهرستان در امر دام و طیور توسط سرپرست شبکه دامپزشکی اشنویه، به ترتیب فرماندار شهرستان اشنویه و مدیر کل دامپزشکی استان سخنرانی نمودند و به اتفاق نظر در بیانات خودشان به جایگزین نمودن نگرشهای علمی به جای نگرشهای سنتی، ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و صیانت از صنایع دامی، حمایت از اشتغالزایی در بخش غیر دولتی دامپزشکی اشاره نمودند.
گفتنی است این پروژه در زمینی با مساحت 540 مترمربع با 500 مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر 3700 میلیون ریال با هدف صیانت از صنعت دام و طیور و داشتن بخشهای آزمایشگاهی میکروبیولوژی، انگل شناسی و همچنین کالبد کشایی در خدمت تولیدکنندگان منطقه قرار دارد.

--------------------------------------

 

کلاس آشنایی با بیماری های مشترک برای دامداران شهرستان عجب شیر برگزار گردید
 
دکتر بهروز احمدزاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان عجب شیر از برگزاری یکدوره کلاس آموزشی برای آشنایی هر چه بیشتر دامداران منطقه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام خبر داد و افزود: در این کلاس که با حضور بیش از 50 دامدار برگزار شد، دامداران با علت و علائم بیماریهای مشترک و راههای مبارزه با این بیماریها از جمله تب مالت، شاربن و هاری، تب کریمه کنگو، سل، کیست هیداتید آشنا گردیدند.
در پایان این کلاس آموزشی – ترویجی همچنین کتابها و بروشورهای آموزشی در زمینه تب برفکی و بیماریهای میکروبی و ویروسی مشترک بین انسان و دام در بین دامداران توزیع شد.

 

 

نظر شما
ادامه