کد خبر: ۵۰۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس مؤسسه رازی شمال غرب کشور گفت: مرکز سرم‌سازی شمال غرب کشور با مرکزیت مرند، به عنوان مرکز سازنده واکسن در کشور به بهداشت جهانی معرفی شده است.

ایرج خلیلی که در جلسه هماهنگی تولید واکسن سیزنا (واکسن آنفلوانزای انسانی) در استان آذربایجان شرقی سخن می گفت؛ افزود: کارهای مقدماتی ساخت واکسن آنفلوانزای انسانی صورت گرفته و در صورت تأیید نهایی سازمان بهداشت جهانی، تولید این واکسن در استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با بهداشت جهانی در این رابطه گفت: کارهای مقدماتی صورت گرفته و در صورت تائید نهایی، تولید این واکسن در استان صورت خواهد گرفت.

اریک لوران نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز در این جلسه، بر قابلیت ویژه ایران و آذربایجان شرقی در تولید واکسن آنفلوانزای انسانی تاکید کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی علاوه بر حمایت از واکسن‌سازی، در مقابله با بیماری‌های مختلف نیز فعالیت گسترده دارد و به دلیل اهمیت بیماری آنفلوانز،  در این بخش نیز همچنان فعالیت گسترده خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از سال 2007 مذاکرات در مود واکسن‌سازی با موسسه رازی انجام می‌شود و بازدیدهای مختلف از سایت تولید واکسن آنفلوانزا در آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

لوران گفت: انتخاب موسسه رازی با توجه به تجارب چند ساله این فرصت را فراهم خواهد کرد تا تولید واکسن عملیاتی شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی افزود: انتخاب استان آذربایجان شرقی علاوه بر توان علمی به عنوان مرکزی استراتژیک مطرح است و می‌تواند به کشورهای همسایه نیز صادرات صورت گیرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حمایت فنی از طریق انتقال نرم‌افزاری و دانش ساخت محصول صورت خواهد گرفت و البته قبلاً نیز حمایت مالی کوچکی صورت گرفته و تجهیزاتی برای موسسه رازی خریداری شده است.

لوران افزود: تولید واکسن آنفلوانزی انسانی پروژه‌ای بزرگ است که نیازمند حمایت مالی قابل توجه از سوی مسئولان است و در صورت تامین مالی ، تخصص و توان موسسه رازی می‌تواند این پروژه را عملیاتی کند.

 

خبر مرتبط :

لوران : موسسه رازی قابلیت تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی دارد

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین گلابی
|
-
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
0
0
کاش یک خبرنگار مرد پیدا میشد و میرفت الان پیگیر پروژه بین المللی انفلونزای موسسه رازی میشد که از اول چطور ایجاد شد بعدش چی شد و به کجا رسید الان هم دارند چیکار می کنند؟
ایا مردی پیدا میشه که پیگیر این پروژه ملی و بین المللی باشه ببینند که سرانجام این پروژه چی شد و به کجا رسید؟

ایرانی مرندی
|
-
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
0
نتاسفانه امروز 14/11/1392هنوز باوجود کلنگزنی حاج آقا میر تاجدینی هنوز هیچ خبری از این پروژه در مرند باوجود بوق وکرنای رئیس شعبه نیست
نظر شما
ادامه