کد خبر: ۵۰۹۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در نشستی با تشکل های بخش غیر دولتی، مسائل و مشکلات احتمالی و نارسایی های تامین دارو و واکسن را مورد بررسی قرار داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه این نشست با اشاره به توسعه واحدهای تولید واکسن و داروهای دامی در کشور گفت: 95 درصد واکسن های دامی و 25 درصد واکسن های طیور در داخل کشور و 100 درصد داروهای دامی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

وی همچنین از صدور پنچ پروانه تولید داروی جدید دام و طیور در این استان خبر داد و افزود: این واحدها نیازهای استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و استان های همجوار را تامین می کند.

وی همچنین به فعالیت کارخانه تولید واکسن تب برفکی روناک در مهاباد اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی سومین کارخانه در جهان است و بزرگترین واحد در خاور میانه است.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید محصولات دام و طیور و شیلات، از پرورش سالیانه بیش از 45 میلیون قطعه جوجه گوشتی و نزدیک به 9 میلیون واحد دامی و 17 هزار محصولات شیلاتی در استان خبر داد.

در این جلسه فعالان این عرصه به بیان مشکلات و نظراتشان در حوزه تولید و توزیع و تامین دارو پرداختند.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
دقت کنبد
«و گفت: این واحد تولیدی سومین کارخانه در جهان است و بزرگترین واحد در خاور میانه است.»
این جمله را همیشه در سایت اداره کل می گذارند
اما ....
آیا روناک بزرگ است یا رازی؟
روناک یک بیستم رازی هم نیست!

خودتان قضاوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Lithuania |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
کسی با رازی کاری نداره چشت بر نمیداره این حرف رو میگن.خوب چرا تولید نمیکنه رازی ...؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
3
مهم این نیست که کدام اول و کدام سوم است، بلکه مهم نگرش مسئولین در دو حوزه سازمان و موسسه رازیست. مسئولین سازمان به آذربایجان تشریف میبرند از رتبه روناک میگویند و در استان البرز از بی همتا بودن رازی.
شرکتی را در دنیا سوم قلمداد میکنند که دانش فنی خود را از جای دیگری به عاریت گرفته و تاکنون حداقل سه بار راه اندازی شده و هر بار بدلائل فنی یا به بهانه های دیگر کار را تعطیل و شروع به چانه زنی از طریق مقامات میکند. او باید هم در دنیا نه سوم، بلکه اول باشد البته نه در تولید
همانگونه که درصد تامین واکسن طیور از منابع داخلی را، یک معاونت یا رئیس 55 درصد، یکی 50 درصد و ایشان 25 درصد اعلام میکند، شاید روزی هم رتبه بندی تولید در کشور غیر از اینی باشد که امروز اعلام میگردد. به امید داشتن اطلاعات کافی و شجاعت در برخورد با هر گونه انحراف از اصول اولیه
از موسسه حرفی نگوئیم که البته حرف زیاد است و نیست گوش شنوا و اگر موسسه حال خوبی داشت این گونه خود را بخواب نمیزد. خواب چه بگویم شاید مرگ تدریجی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
1
کل اشتغالزایی روناک ( از دکتر تا کارگر) به 20 نفر نمی رسد
آن وقت ادعای رتبه سوم جهان دارد؟
.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
البته پاره وقت، زیرا بخشی از سال همیشه تعطیل است
نظر شما
ادامه