کد خبر: ۵۰۸۳۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

شاهد هزینه‌های سرسام آور برای نگهداری حیوانات خانگی هستیم؛ هزینه‌های لاکچری برای خرید لباس، غذا، آرایشگاه، درمان و ... که بسیار تعجب آور است.

از فروش لباس‌های گران قیمت مجلسی گرفته تا هزینه کوتاه کردن ناخن برای سگ در ابعاد مختلف که شنیدن آن‌ها ابتدا باعث خنده و بعد تاسف به حال افرادی که این هزینه‌ها را برای حیوانات می‌کنند.

سارا از سگ خود و نگهداری آن برایم گفت از اینکه به سگ خود وابسته است و بیشتر از سه روز نمی‌تواند از سگ خود دور بماند، می‌گفت حتی زمانی که به اجبار سگم را فقط چند روز به آشنایان می‌سپارم به آن‌ها می‌گویم برام فیلم و عکس ارسال کنند تا دلتنگی ام رفع شود.

آرایشگاهی که سگ خود را می‌برد تقریبا ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان هزینه دارد و غذای سگش مرغ است و غذا‌های دیگر دوست ندارد حتما هم باید پخته شده باشد چرا که خام نمی‌تواند بخورد.

با تماس به یکی از آرایشگاه‌ها در تهران از قیمت کوتاه کردن مو سگ و گربه سئوال کردم که از ۱۲۰ هزار تومان تا ۲۸۰ هزار تومان به ما قیمت گفتند که این قیمت به گفته کسانی که از سگ نگهداری می‌کنند قیمت مناسبی بود.

لیلا خانم ۵۵ ساله‌ای که بیشتر روز را تنهاست و حدود یک سالی است که گربه‌ای در خانه نگهداری می‌کند و تمام روز خود را با پنجول خود سر می‌کند و به قدری به حیوان خانگی خود وابسته شده که نمی‌تواند لحظه‌ای از خود دور کند.

حتی زمانی که گربه اش گم شد ساعت‌ها گریه می‌کرد و از پسر خود با حالی آشفته خواست که گربه را پیدا کند و به گفته خودش هر باری که پنجول را به مراکز درمانی مخصوص می‌برد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند همچنین پول زیادی برای شیرخشک، کوتاهی ناخن، خاک مخصوص برای دفع حیوان و ... پرداخت می‌کند.

لیلا مدتی‌ است که همسر خود را از دست داده و می‌گوید اگر در این مدت سخت پنجول( گربه خانگی‌اش) نبود قطعا از غصه فوت همسرم دق می‌کردم.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
9
نوشتن مطالب به این گونه کمی مغرضانه به نظر میرسه،چرا که تمام هزینه ها امروز سرسام اور هست،امروز بنده روغن ماشین سمند مدل ۸۴ خودم رو تعویض کردم وشد ۲۸۰ هزار تومان،پس منتشر فرمایید هزینه لاکچری نگهداری ماشین
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
6
متاسفم برای انتشار این خبر که فرصت دست سو استفاده گران میدهد.
پزشکان میلیونی زیر میزی میگیرند که فقط نوبت دهند و جایی برای هم نمیگویند.
وای بر ما دامپزشکان، از ماست که بر ماست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان بوده که در اینجا منعکس شده . اتفاقا" این عمل حکیم مهر برای آگاهی هم صنفان از آنچه در سطح مدیا و خبرگزاریها میگذرد ، مفید است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر این خبر را آفتاب یزد منتشر کرده بود حکیم مهر تیتر می زد:
" چشم بینای رسانه حامی دولت مراقب ریخت و پاش مرفهین بی درد!"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
بجای روانشناس برای ارامش روحش بحیوان پناه برده اینطور نیست ولی هرکه طوطی خواهد جور هندوستان کشد شمارا چه میشود
م ح
|
Azerbaijan
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
4
متاسفانه دوستانی که چنین مطالبی را در قالب گزارش مطرح مینمایند بیشتر با غرض و کم اطلاعی است نگاه جامع و توجه و اطلاعات و جوانب مختلف موضوعات را در نظر ندارند مثلا در دنیای کلکسیونری و حراج که اقلام به ظاهر بسیار بی ارزش و فاقد کارامد ی خاص مثلا یک تابلو به قیمتهای عجیب معامله میشود و البته از دید یک فرد کوته بین و با نگاه خشک هرگز نقش این معاملات در اقتصاد و ... توجیه پذیر نیست و یا اشتغالزایی که همین کوتاه کردن موی حیوان ایجاد کرده برای بسباری قابل درک نیست و ... منظور این است که اگر مسائل را از دیدگاه های کارشناسی نگاه کنیم به مطالب ارزشمندی میرسیم که نه بعنوان طنز و ایراد با موضوع روبرو میشویم و نه اعتراض
بدون شک کسی که میتواند هزینه ۲۸۰ هزار تومانی و یا حتی ۲۸۰۰۰۰۰ تومان برای اصلاح حیوان خود بدهد و پرداخت هم میکند برایش هم امکان و هم توجیح و دلیل دارد همانگونه که یک کلکسیونر حاضر است برای کالایی که من و شما بعنوان زباله نگاه میکنیم مبالغ عجیب و غریب هزینه کند و یا مثالی ملموس تر این همه افراد گرفتار و بیمار و این همه نیاز به مدرسه و درمانگاه وجود دارد ایا میتوان به فردی که حسینیه میسازد اعتراض کرد که چرا صرف ان مکانها نمی کنی و اینجا خرج میکنی دوست گرامی مسائل را ا ز جوانب مختلف و با توجه به احساسات و نیازهای روحی و... افراد جامعه باید دید و نظر داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
پیش زمینه فکری چنین اخباری در سطح نشریات و خبرگزاری ها از عدم پذیرش حقیقت و حق تنوع اجتماعی و فرهنگی و سلیقه ای بشر ناشی میشود .
طرز بینشی برخاسته از جوامع کوچک و بسته مانند روستاها که بالاجبار و تحت فشار اجتماعی بسته ،همه ناچارند فقط یک نوع طرز رفتار داشته باشند و همه در کار هم سرک میکشند .
متاسفانه چهار دهه است که سعی میشود بجای رشد و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی روستاها و روستا نشینان ، شهرها و شهر نشینان را به سطح روستاها برسانند !!
ارغوان مفیدی
|
Romania
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
1
واقعا برای حکیم مهر متاسف شدم با خوندن این پیام!
اینکه یک نفر برای علاقه اش پولی خرج کنه چرا باید باعث خنده و بعد تاسف بشه؟
چرا عادت داریم تا یک چیزی شنیدیم بدون اطلاع اظهار نظر کنیم؟
از نظر روانشناسی هم ثابت شده حیوانات همدم چه سگ چه گربه و چه سایر حیوانات برای کاهش اضطراب و کمک به بیماران افسرده سودمند هستند. چرا باید با یک متن نسنجیده چیزهایی رو مورد تمسخر قرار بدیم که تو ذهن ما عجیب هستن نه در واقعیت؟
ناشناس
|
France
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
بابا پشم که نزده ..هنرشو گذاشته وقتشو گذاشته...من که تا حالا ارایشگاه نرفتم اینجوری موهامو بزنه..دمت گرم کاریم نددرم سگ باشه یا فلان ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
متاسفانه دوستان دلواپس فشار کمر شکنی روی بدنه دامپزشکان دام کوچک دارن میارن میزان مراجعین کلینیک ها و بیمارستان ها روز به روز کمتر میشه،یکی نیست بگه بابا .......... ما هم تو گردش اقتصاد این مملکت با به اصطلاح فرهنگ غربی داریم کمک میکنیم
پريسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
2
شما كه اين مطلب مسخره نوشتى ما مرفهه بى درد نيستيم از آدم ها زده شديم به حيوانات پناه آورديم سگ مرغ مى خوره خوب چرا بايد مرغ انقدر گرون باشه كه مردم نتونن تهيه كنن اگر ما براى سگ بخريم مى شيم مرفهه اقتصاد مملكت داغونه به حريم خصوصى مردم گير ندين من به شخصه خرج سگم مى كنم خرج بچه خيابونى نمى كنم چون از آدما بدم مياد
نظر شما
ادامه