کد خبر: ۵۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اعلام کرد: به لحاظ اهمیت بحث غذا و دارو در کشور با اقدام دولت و وزارت بهداشت برای تقویت معاونت غذا و دارو، این معاونت از هفته آینده، مستقل و به سازمان غذا و دارو وابسته به وزارت بهداشت تبدیل می‌شود که گسترش و توسعه نظارت‌ها از جمله اهداف این سازمان است.

دکتر احمد شیبانی در افتتاحیه ساختمان جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: قبل از انقلاب اسلامی در بخش غذا در سطح کشور چیزی نداشتیم در حالی که در حال حاضر 70 هزار فرآورده و محصول غذایی مجوز تولید دارند و بیش از 11 هزار واحد تولیدی نیز داریم که نشان‌دهنده پیشرفت و توسعه کشور است.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب 25 درصد تولید و 75 درصد واردات دارو در کشور داشتیم و 17 کارخانه تولید دارو وجود داشت که بیشتر داروهای تولیدی داروهای عادی بودند اما در حال حاضر 75 کارخانه داروسازی در شرایط خوب داریم که تا پایان سال به 80 کارخانه می‌رسند.

بنا بر اعلام وبدا معاون غذا و داروی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هم اکنون 97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید و تنها 3 درصد آن وارد می‌شود که در نظر داریم در پایان برنامه پنجم توسعه، 3 درصد داروی وارداتی را به کمترین میزان کاهش دهیم.

وی در پایان افزود: در حال حاضر 9 محصول دارویی از 140 محصول دارویی با تکنولوژی روز دنیا در سطح کشور با دانش و تخصص داخلی تولید می‌شود که حداکثر تا پایان سال آینده به 25 قلم دارو افزایش می‌یابد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
0
درود به کسانی که برای انسان ارزش قائل هستند.
امیدوارم متخصصان این گرون به ایمنی غذایی خصوصا بقایای دارویی و شیمیایی توجه بیشتری نشان دهند شاید که دامپزشکانی که این موارد را رعایت نمیکنند از داروسازان و سم شناسان خجالت بکشند!
نظر شما
ادامه