کد خبر: ۴۹۵۰

حکیم مهر - عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در حال حاضر هنوز در باغ ‌وحش، اداره دامپزشکی حیات‌وحش وجود ندارد تا این اداره به مراقبت، پیشگیری و درمان حیوانات بپردازد.

انوشیروان محسنی بندپی درباره وضعیت ببرهای روسی در ایران اظهار داشت: پس از مرگ ببر نر، ببر ماده تحت مراقبت است ضمن اینکه تمام ارگان‌ها در وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند ولی هنوز گزارش عملکردها به ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در جمع‌بندی جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس ما به این نتیجه رسیدیم که سازمان حفاظت محیط زیست با وجود عدم تأمین شرایط نگهداری ببرها، اجازه ورود آنها به ایران را داده بود.

محسنی بندپی بیان داشت: باغ وحش نیز شرایط نگهداری ببرها را فراهم نکرده بود و در نگهداری آنها دقت لازم را به کار نگرفت.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس عنوان کرد: سازمان دامپزشکی که به لحاظ قانونی موظف به انجام قرنطینه و واردات احشام بوده است، در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده است.

وی در خصوص جبران این موضوع توسط نهادها گفت: در دراز مدت مقرر شده است که موارد و خلأهایی که منجر به این‌گونه مسائل می‌شود را به مجلس ارائه دهند تا مجلس نیز کار کارشناسی انجام دهد و در صورت وجود خلأ قانونی و نیاز به هماهنگی میان دستگاه‌ها، مجلس آن را پیگیری کند.

محسنی بندپی گفت: در حال حاضر هنوز در باغ ‌وحش، اداره دامپزشکی حیات‌وحش وجود ندارد تا این اداره به مراقبت، پیشگیری و درمان حیوانات بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شده است که گزارش‌ها در فراکسیون محیط زیست مجلس بررسی شده و این مسئله به عنوان سرفصلی مطرح شود تا کار زیربنایی و اساسی درباره آن صورت گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه