کد خبر: ۴۹۰۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از برنامه این معاونت برای تولید یکصد قلم داروی نوترکیب و شیمیایی و مواد اولیه خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر اسماعیل قادری‌فر» در حاشیه مراسم رونمایی از چهار محصول دارویی فناورانه، اظهار کرد: معاونت علمی به منظور بی اثر کردن تحریم‌ها در بخش‌های کلیدی و حساس کشور به‌ویژه در حوزه داروهای نوترکیب و زیست فناوری و داروهای شیمیایی، تولید آنها را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه این داروها در حوزه‌های انسانی، دام و وطیور و واکسن‌های مربوط به آن است، اظهار کرد: این برنامه یک برنامه جامع است که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود.

قادری‌فر خاطر نشان کرد: در این برنامه تولید یکصد قلم داروی نوترکیب، شیمیایی و مواد اولیه دارویی در دستور کار تولید قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که ظرف دو سال آینده تا پایان ۱۴۰۰ به خودکفایی برسیم.

مدیر کل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: خوشبختانه ۹۶ تا ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و تنها ۴ درصد از داروهایی که در سبد دارویی کشور قرار می‌گیرد و جزو اقلام دارویی پیشرفته و در درمان سرطان است در دستیابی به مواداولیه آن وابستگی‌هایی وجود دارد که برآورد ما نشان می‌دهد این میزان وابستگی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار در سال می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه با پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه پزشکی و صنایع دارویی در کشور رخ داده است و همچنین با برنامه‌های حمایتی معاونت علمی از شرکت‌های دارویی هدف‌گذاری شده که این یکصد قلم دارو در کشور به تولید برسد.

قادری‌فر با بیان اینکه از سال گذشته این برنامه اجرایی شده است، گفت: امروز شاهد رونمایی از ۴ محصول هستیم.

وی تاکید کرد: من به مردم قول می‌دهیم که تا دو سال آینده با ورود صد قلم مواد دارویی به جامعه در نظام درمانی کشور گام اساسی ایجاد شود.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
2
من که سر در نمیارم
وقتی از داروخانه انسانی دارو می خریم ، چهل در صدش خارجی هست
اما وقتی مسئولین امار میدهند ، چهار درصدش خارجی هست
فقط یک صفر اختلاف داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
مصاحبه با امارهای الکی
نظر شما
ادامه