کد خبر: ۴۸۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر


رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، با اشاره به شناسایی کانونهایی از بیماری لمپی اسکین در استان افزودند، بیشترین کانون بیماری در شهرستانهای آبدانان و دهلران بوده و علت این امر را همجواری با استانهای جنوبی و متاثر از سیلاب اخیر دانستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، «دکتر ملکی» رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، با اشاره به شناسایی کانونهایی از بیماری لمپی اسکین در استان افزودند، بیشترین کانون بیماری در شهرستانهای آبدانان و دهلران بوده و علت این امر را همجواری با استانهای جنوبی و متاثر از سیلاب اخیر دانستند.

ملکی با اشاره به واکسیناسیون گسترده برعلیه این بیماری در زمستان سال 97 ، عدم همکاری برخی از دامداران با اکیپ های مایه کوب، ورود دامهای جدید به گله و زایشهای جدید در گله را عامل بروز مجدد مواردی از بیماری در استان اعلام کرد.

به گفته دکتر ملکی هم اکنون واکسیناسیون و سمپاشی بر علیه این بیماری در گاوداریهای شیری و پرواری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی در حال انجام است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
1
وقتی که سازمان دامپزشکی با شور و ولع خبر از موفقیت در استانهای سیل زده را داد ، حتی اندکی تامل نکرد که عوارض سیل ، بعد از سیل می آید
سیل که بیماری نمی آورد اما بعد از سیل با اپیدمی مواجه می شویم.

این موضوع بدلیل عدم آشنایی برخی از مسئولان سازمان با مدیریت بحران و پدافند غیر عامل هست
نظر شما
ادامه