کد خبر: ۴۸۶۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: گروه دامپزشکی این قرارگاه کار واکسیناسیون دام‌های مناطق سیل زده را آغاز کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «حجت الاسلام براتی» گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و کاهش سطح بهداشت در مناطق سیل زده و شیوع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام، تیمی از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر به منظور بررسی وضعیت سلامت حیوانات منطقه سیل زده شعیبیه، به این منطقه اعزام شدند.

وی افزود‌: تیم دامپزشکی در گروه‌های 4 نفره با نظارت استادان کار معاینه و درمان دام‌ها را انجام می دهند.

زینب پیغمبرزاده سرپرست تیم دامپزشکی اعزام شده قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز گفت: بسیاری از گوساله های تازه متولد شده و گوساله های 2 ماهه منطقه سیل زده شعیبیه شوشتر، درگیر بیماری های شدید عفونی، تنفسی، اسهال و بیحالی شدید بودند که شرایط تغذیه ای و نگهداری نامناسب و رسیدگی نکردن به آنها، وضعیت این گوساله ها را حادتر کرده بود.

وی افزود: گوساله های بدحال سرم تراپی و بیوتیک تراپی شدند و داروهایی با هدف ادامه دادن روند درمان، در اختیار دامداران قرار داده شد.

پیغمبرزاده تصریح کرد: صاحبان دام‌ها که تنها سرمایه آنها، همین چند رأس دام بود، از حضور نیروهای امدادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بسیار خوشحال شدند و اظهار کردند اقدامات خیرخواهانه دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان دلگرمی خوبی برای ادامه زندگی آنهاست.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
6
خدا رحم به دامداران کند!!!هر کسی و بی تجربه راه افتاده درمان دام سیل زده ها می کند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
1
3
دانسجوی شوشتر بره دام معاینه کنه؟؟..
دامپزشك متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
3
واقعا اگر سمتي در اين كشور داشتم حتما دانشكده دامپزشكي شوشتر رو تعطيل ميكردم.
نظر شما
ادامه