کد خبر: ۴۸۴۶

حکیم مهر - کیلکای سوخاری شده با طعم‎های مختلف توسط یک واحد به صورت آزمایشی تولید شد و باید مراحل آزمایشی ذائقه پسندی را بگذراند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان به خصوص ماهیان ریز، تولید فرآورده های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: دو نوع فرآوری برای ماهی کیلکا مدنظر قرار گرفت. به گونه ای که کیلکای سوخاری و استفاده از کیلکای خمیری شکل شده در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: کیلکای سوخاری در صورتی که تست ذائقه پسندی را بگذراند، آماده واگذاری به بخش خصوصی برای تولید انبوه است.

گلشاهی ادامه داد: محصول خمیری شده کیلکا نیز شبیه چیپس خوراکی است که از دو هفته آینده به مرحله آزمایشی تولید خواهد رسید.

وی تصریح کرد: پس از تولید و طی کردن تست ذائقه پسندی، این محصول نیز می تواند وارد بازار شود.

چیپس کیلکا دو هفته آینده به مرحله تولید آزمایشی می رسد

مدیرکل دفتر بهبود کفیت و فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران یادآور شد: تا پایان سال جاری برای افزایش مصرف آبزیان توسط این سازمان برنامه هایی در دستور کار است.

گلشاهی تاکید کرد: ماهی کیلکا دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است، اما به دلیل ریز بودن مورد استفاده زیادی ندارد. اما با تغییر و فرآوری آن می توان سرانه مصرف را افزایش داد.

وی اظهار داشت: سازمان شیلات کشور در راستای افزایش مصرف آبزیان و فرآورده های تولیدی از آنها برنامه های ویژه ای را تعریف کرده اند که امید است سرانه مصرف بدین ترتیب افزایش یابد.

گفتنی است، در حال حاضر فرآورده های تغییر شکل داده شده شیلاتی از جمله اسنک، ناگت ماهی و میگو در فروشگاههای مواد غذایی عرضه می شود که در آینده نیز شاهد سایر فرآورده های شیلاتی خواهیم بود.

 

نظر شما
ادامه