کد خبر: ۴۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرگزاری مهر نوشت : مدیرعامل اتحادیه دامداران از شیوع نوع جدیدی از تب برفکی در میان دامداری ها و بی اثر بودن واکسن های قبلی خبر داد و گفت: واردات بی رویه، قیمت دام زنده را کاهش داد.
سعید سلطانی با بیان این خبر که سویه جدیدی از تب برفکی در میان دامها مشاهده شده است، گفت: تب برفکی از مدتی قبل دوباره شیوع پیدا کرده است و هنوز سویه آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه واکسن های قبلی نسبت به این بیماری جدید بی اثر هستند، افزود: هنوز آماری برای تعداد تلفات دام گزارش نشده است؛ همچنین شیوع بیماری به سازمان دامپزشکی گزارش شده تا اقدامات لازم برای قرنطینه انجام گیرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران در خصوص قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز با کاهش روبرو شده است و دامداران با مشکلاتی در فروش دام های زنده روبرو شده اند.

وی افزود: شرایط فعلی به نفع تولیدکننده و مصرف کننده نیست، بلکه فقط دلالان و سودجویان از این موضوع سود می برند.

سلطانی قیمت فروش هر کیلوگرم دام زنده  را 4 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: قیمت گوشت گوسفند نسبت به 2 ماهه گذشته با 2 هزار تومان کاهش به 11 هزار تومان رسیده است و گوشت گاوی هم با 1500 تومان کاهش، با قیمت 8 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران واردات بی رویه و خشکسالی را از عوامل کاهش قیمت دام زنده اعلام کرد و افزود: این عوامل سبب شد که دامداران دام های مولد را کشتار کنند که این موضوع می تواند آینده شغلی آنها را با مشکل مواجه کند.
در همین زمینه خبرگزاری فارس نوشت :  رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هیچ سویه جدید تب برفکی تاکنون گزارش نشده و سویه قبلی هم کاملا کنترل شده است.

دکتر سید محسن دستور در پاسخ به اینکه سویه جدیدی از تب برفکی بین دام‌ها گزارش شده است، گفت: هیچ سویه جدید تب برفکی تاکنون گزارش نشده و بیماری‌ تب برفکی همان سویه قبلی است که کاملا کنترل شده است.
همچنین دکتر عبدالحسین دلیمی رئیس مؤسسه رازی نیزگفت: هنوز این موسسه گزارشی از سوی سازمان دامپزشکی کشور در زمینه تب برفکی جدید دریافت نکرده است.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی افزود: مرجع تشخیص بیماری‌‌های دامی، سازمان دامپزشکی کشور است که بعد از تشخیص اولیه برای تحقیقات دقیق و تدارک واکسن و مقابله به موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی اعلام می‌کند که تاکنون چنین گزارشی صورت نگرفته است.

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گمنام
|
-
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
0
0
به نظر میرسد نام سویه جدید را باید .............
نظر شما
ادامه