کد خبر: ۴۸۱۴۳

دقایقی پیش ریاست سازمان دامپزشکی کشور با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفتگو  داشت و از دامپزشکی به عنوان بازوی اقتصادی استانداری یاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، ظهر امروز «دکتر علیرضا رفیعی پور» ریاست سازمان دامپزشکی کشور به دیدار معتمدیان استاندار خراسان جنوبی رفت.

در این دیدار که «دکتر محمد اصغر زاده» مدیر کل دامپزشکی و «دکتر رضا کمیلی» رئیس نظام دامپزشکی استان نیز حضور داشتند، در ابتدا رفیعی پور ضمن تبریک به مناسبت سال جدید برای تمامی خدمتگزاران نظام جمهموری اسلامی آرزوی توفیق در ادامه راه خدمت را کرد.

رفیعی پور اشاره ای به نامگذاری این سال به نام رونق تولید  توسط رهبر معظم انقلاب کرد و گفت: در بیانات ایشان به سه موضوع دادن امور به مردم، دانش همه دستگاه ها و نیروی جوانی اشاره شد که هر سه این گزینه ها در بدنه دامپزشکی رعایت شده است.

وی گفت: در سال گذشته در حوزه دام، طیور و آبزیان کاهش کانون بیماری ها را داشته ایم که این خود باعث افزایش تولید شده است.

رفیعی پور اشاره ای به وضعیت تب برفکی در کشور داشت و گفت: فعلا در بهترین شرایط کنترل می باشیم و دلیل این ادعا هم تولید روزانه 3200 تن شیر در روز در اصفهان می باشد که اگر شرایط بهداشتی و نظارتی دقیق صورت نمی گرفت قطعا نمی توانستیم به این مهم دست یابیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور دامپزشکی را بازوی اقتصادی استانداری عنوان کرد و گفت: مجموعه دامپزشکی با تمام توان آماده خدمت به تولید می باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

رفیعی پور گفت: در بحث بهداشت عمومی کاهش بیماری های مشترک را داشته ایم و در حوزه تجارت بین الملل دنیا دامپزشکی را می شناسد و این خود نشان دهنده حساسیت های زیاد به حوزه صادرات و واردات فرآورده ای خام دامی می باشد.

وی گفت: در بحث تجارت و ترانزیت با پتانسیلی که در کشور داریم می توانیم به مراتب، موفق تر از قبل باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اشاره ای به پروژه های در حال ساخت دامپزشکی استان کرد و گفت: با تجهیز شدن آزمایشگاه تخصصی، در آینده نمونه های هاری از سراسر کشور جهت انجام آزمایش به استان خراسان جنوبی ارسال خواهد شد.

در ادامه این دیدار، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک به مناسبت سال جدید گفت : فرهنگ غنی مردم استان و ظرفیت های منحصر به فرد در این استان باعث می شود در آینده این استان به عنوان استانی ترانزیتی بتواند مطرح شود.

وی گفت: متاسفانه هنوز ظرفیت های این استان به درستی شناخته نشده و در بحث اشتغال زایی هنوز خیلی جای کار دارد.

معتمدیان پرورش شتر در استان را بسیار مفید دانست و از ریاست سازمان دامپزشکی خواست نگاه ویژه ای به بحث تولید و اشتغال زایی در این حوزه داشته باشند.

استاندار که در دفتر کارش سخن می گفت، با اشاره به اینکه هر چه افراد تحت پوشش کمیته امداد بیشتر باشند، این یعنی ما نتوانسته ایم برای مردم کاری بکنیم و باید با اشتغال زایی مناسب زمینه کار تولیدی به جوانان با استعداد را فراهم آوریم.

معتمدیان از خراسان جنوبی به عنوان یک گنجینه یاد کرد که با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت می تواند جز استان های شکوفا در مباحث اقتصادی باشد.

وی گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق و ظرفیت شهرستان های استان از هزینه کردن های نامتعارف که هیچ سودی برای مردم ندارد جلوگیری کرد و از تمام پتانسیل ها ی استان به نحو احسن استفاده شود.

در پایان این دیدار که بیش از یک و نیم ساعت به طول انجامید استاندار بار دیگر  از خدمات دامپزشکی تقدیر و تشکر کرد.

 


نظر شما
ادامه