کد خبر: ۴۷۶۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور مجوز لازم برای واردات مرغ به جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: واردات گوشت تا زمانی که شاهد تعادل عرضه و ثبات قیمت در بازار نباشیم، ادامه دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «رضا رحمانی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات تولید به مناطق آزاد و ویژه بدون ثبت سفارش  و به صورت آزاد تصویب شده است.

وی با بیان اینکه واردات باید مربوط به اقلام اولیه باشد، عنوان کرد: در برخی استان‌ها برای صادرات در زمینه تسویه ارزی مشکلاتی دارند که در ازای آن می‌توانند برای خود و کسانی که ثبت سفارش کردند واردات کنند.

‌رحمانی ‌اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و دغدغه دولتی‌ها، مجوز لازم به وزارت جهاد کشاورزی برای واردات مرغ داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار مواد غذایی و اقلام اساسی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: هدف صدور مجوز برای واردات مرغ به جهاد کشاورزی کنترل نوسانات بازار است.

رحمانی تولید مرغ در مرغداری‌های کشور را بیش از نیاز مصرفی دانست و افزود: دیروز در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور مصوب کردیم که گوشت‌های موجود در بنادر ترخیص شوند و در این زمینه دیگر مشکلی وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هر محموله موجود در بنادر بیش از 20 هزار تن بوده که با ورود به بازار شاهد تعادل عرضه و ثبات قیمت در بازار هستیم.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
1
5
آقای وزیر اقتصاد شما در این نامه ( مجوز واردات مرغ هم صادر شد که در نشریه محترم حکیم مهر آمده است ) اشاره نموده اید که تولید مرغ در مرغداری های کشور بیش از نیاز کشور و مصرفی می باشد ؟ پس چرا مجوز واردات آنرا از خارج از کشور صادر کردید ؟ منطور شما این است که مرغ تولید داخل صادر و نیاز مردم وکشور وارد و از خارج تامین گردد . آقای وزیر اقتصاد و سایر دست اندرکاران دولتی ؟ چرا شما از مرغدار و تولید کننده داخل کشور حمایت نمی کنید ؟ آنهم در سالی که رهبر معظم انقلاب سال حمایت از تولیدات داخل و کالاهای ایرانی نامیدند چرا می خواهید ؟ تیشه به ریشه تولیدات داخل بزنید و افرادی را بیکار کنید و مانع اشتغال زایی هم وطن می شوید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
1
5
اساسا در کشور کمبود گوشت و مرغ وجود ندارد.

مغازه ها و فروشگاه مملو از گوشت و مرغ داخلی هستند ولی به علت گرانی شدید مردم نمی توانند بخرند.

شما با واردات گوشت و مرغ می خواهید کمر تولیدکننده را بشکنید.

وقتی تورم شدید است و نهاده های دامی عملا دروغین یا به دست تولیدکننده نمی رسد یا مثل نوشداروی بعد از مرگ سهراب است، نتیجتا قیمت محصول گران تمام می شود.

خب با واردات می خواهید به چه هدفی برسید؟

یعنی می خواهید کاری کنید که گاودار، گوسفنددار و مرغدار مجبور شوند که با ضرر تولیدشان را بفروشند و ورشکست شوند و سال بعد دلالان بهانه داشته باشند که بیشتر وارد کنند و سود نامشروع دیگری ببرند؟

اگر واقعا دل تان برای مردم، تولیدکنندگان و بیکاری جوانان می سوزد،
این دلار یارانه ای را به جای واردات صرف افزایش قدرت خرید مردم از بازار بدون مشتری داخلی در قالب کارت کوپن الکترونیکی به سرپرستان کنید.
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
حیف بودجه این مملکت که نهاده وارد می شود و به دست مرغدار بی سواد داده می شود ....
احمدی دامپزشک ومرغدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
خودکفایی درتولید مرغ راباور کنیم ویاواردات گوشت مرغ
یارانه نهاده هادرجیب دلالان ومرغدار باید نهادها راآزاد تهیه کند. برای بخشودگی هم دولت پول ندارد. ختم کلام لطفا برای کمک به وامی که از بیت المال گرفته ایم حداقل نذارید مرغ دار متضرربشه
نظر شما
ادامه