کد خبر: ۴۷۰۰۷


وزیر کشاورزی برزیل اعلام کرد که این کشور استفاده از سیستم خود نظارتی بر بخش فرآوری گوشت به ویژه بسته بندی را در دستور کار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «ترزا کریستینا» دیاس در مصاحبه ای اعلام کرد، در راستای برنامه های جدید حامی کسب و کار دولت، پیش نویس قانون خود نظارتی (self-monitoring) در نیمه ابتدایی امسال به کنگره ارسال می شود.

خود نظارتی، که به طور گسترده ای در ایالات متحده و دیگر کشورهای توسعه یافته اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد، به تدریج در تمام بخش های محصولات کشاورزی اجرا و در نهایت برای نظارت بر صنعت بسته بندی گوشت استفاده می شود.

این برنامه بخشی از تلاش دولت برزیل برای به دست آوردن دوباره اعتبار صنعت بسته بندی این کشور است که صادرات برزیل را تحت تاثیر قرار داد.

وزیر کشاورزی برزیل در این باره به رویترز گفت: چرا برزیل از سیستم خودنظارتی استفاده نکند، در حالی که امریکا و اروپا این کار را انجام می دهند؟

«دیاس» اظهار کرد: در حال حاضر، شرکت های چندملیتی برزیلی از سیستم خود نظارتی در شرکت های تابعه خارج از کشور استفاده می کنند.

البته دیاس اعلام کرد تا زمانی که با شرکت های بزرگ گوشتی در این زمینه در حال گفت و گو هستند، نمی تواند مشخص کند که چه نظارت هایی در دست دولت باقی خواهد ماند.

گفتنی است؛ برزیل در ۱۸ ماه گذشته با چالش های بسیاری مانند اتهام صادرات گوشت های فاسد در این صنعت مواجه بود که بازار این کشور را به طور گسترده ای تحت تاثیر قرار داد.

در پی این چالش ها، برزیل به دنبال راهکارهایی برای ساختن روابط و ایجاد اطمینان در بازارهای بین المللی است.



نظر شما
ادامه