کد خبر: ۴۶۹۷۵



کارشناسان بخش بهداشت دامپزشکی ساوجبلاغ به دنبال پیگیری‌های متعدد و رصد مداوم و زیر نظر گرفتن یک مکان مشکوک واقع در جاده قدیم هشتگرد- کرج ، توانستند یک واحد تولید خوراک دام و پودر گوشت غیر مجاز و زیر زمینی را کشف کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سپیدار نیوز، کارشناسان بخش بهداشت دامپزشکی ساوجبلاغ مقدار قابل توجهی به میزان حدود ۴۰ تن شامل انواع اقلام اولیه و محصول خوراک دام و پودر گوشت غیر مجاز و فله غیر بهداشتی را که به صورت غیر قانونی تولید شده بود را کشف،ضبط و از تمام موارد نمونه برداری آزمایشگاهی انجام دهند.

گفتنی است پس از هماهنگی با ریاست اداره تعزیرات حکومتی ساوجبلاغ، مکان کشف شده پلمپ گردید. بذرفروش مسئول نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ساوجبلاغ گفت: خوراک غیرمجاز دام که بدون نظارت مسئول فنی دامپزشکی، تولید شود، مي‌تواند پس از مصرف توسط دام، به انها اسيب وارد کرده و حتی منجر به تلف شدن دام شود.

«دکتر حسین زاده» ریاست اداره دامپزشکی ساوجبلاغ نیز در حاشیه این اقدام، افزود: کلیه واحدهای تولیدی خوراک دام جهت فعالیت می‌بایست واجد مجوز دامپزشکی بوده و تولیدات آنها نیز با نظارت دامپزشکی به بازار عرضه شود. باتوجه به اهمیت ترکیبات مورد استفاده در جیره غذایی دام و طیور و نقش آن در خواص کیفی و سلامت گوشت و شیر تولید شده و تاثیرات مستقیم استفاده از خوراک دام ناسالم و غیر استاندارد بر سلامت مصرف کنندگان مواد غدایی با منشاء دامی، محصولات کارخانه‌های خوراک دام باید بصورت مستمر، بازدید، نمونه برداری و آزمایش شوند.


نظر شما
ادامه