کد خبر: ۴۶۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر


اولین کارگروه طرح اضطراری پیشگیری و کنترل بیماری KHV در دامپزشکی گیلان تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی گیلان، بدنبال وقوع بیماری ویروسی (KVH) در ماهیان گرمابی کشور همسایه و به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری اخطار کردنی در واحدهای پرورش و منابع آبی استان، اولین کارگروه طرح اضطراری پیشگیری و کنترل بیماری KVH با حضور اعضای ادارات و ارگانهای مرتبط با صنعت آبزی پروری در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

در این کارگروه مواردی جهت آگاهی هرچه بیشتر پرورش دهندگان ماهی گرمابی و لزوم همکاری هرچه بیشتر ارگانهای ذیربط جهت کنترل و پیشگیری از وقوع بیماری KHV به تصویب رسید.  

بیماری KHV از جمله بیماریهای اخطارکردنی سازمان دامپزشکی بوده که در صورت وقوع، صدمات جبران ناپذیری به صنعت آبزی پروری وارد می کند.

اداره کل دامپزشکی استان در راستای اجرای طرح مراقبت هر ساله از واحدهای تکثیر گرمابی بازدید و نمونه برداری می کند و خوشبختانه تا کنون موردی از درگیری با این بیماری مشاهده نشده است.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
بالاخره khv
یا kvh?
دکتر مولاءی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
نام صحیح بیماری مورد اشاره KHV است.
این بیماری در ماهی koi و ماهیان خانواده کپور ماهیان دیده شده، در زمره بیماریهای مسری و حاد طبقه بندی میگردد.
شایان ذکر است علاءم این بیماری رنگ پریدگی/پرخونی پوست به همراه حالت زبری در آن، وجود حالت رنگ بریدگی و پلاکهای نکروزه در آبشش، فرورفتگی چشمها، خونریزی پوست و قاعده باله ها، خستگی و عدم تعادل می باشد.
ویروس عامل این بیماری در ماهی koi، بنام KHV، و در کپور ماهیان Cy-HV-3 است.
نظر شما
ادامه