کد خبر: ۴۶۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» اظهار داشت: در دو سال گذشته با کاهش ۳۸ درصدی کانون بیماری‌های دام و طیور در کشور مواجه شده‌ایم ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کشور در تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ هیچ مشکلی ندارد گفت: امسال بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ تولید و مازاد بر مصرف به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور در بوشهر با بیان اینکه در این جلسه در زمینه تولید، ترانزیت و صادرات محصولات مختلف برنامه‌ریزی شد اظهار داشت: همکاران دامپزشکی در جلسه دو روزه‌ای در بوشهر در زمینه مدیریت تولید در بخش دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم و حوزه بازار این محصولات تولیدی و مدیریت بهداشتی برنامه‌ریزی کردند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مدیریت بهداشتی نقش مهمی در مدیریت تولید و بازار دارد، افزود: با اقدامات مدیران کل دامپزشکی کشور در سال‌های گذشته با مشارکت مجموعه 38 هزار نفری بخش خصوصی دامپزشکی استان‌ها بیماری‌های دامی که خسارت سنگینی وارد می‌کند کنترل شده است.

وی از کاهش 38 درصدی بیماری‌های دامی و طیور در کشور خبر داد و بیان کرد: در دو سال گذشته با کاهش 38 درصدی کانون بیماری‌های دام و طیور در کشور مواجه شده‌ایم که به نفع تولید شده است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال‌‌های گذشته خسارات زیادی به صنعت طیور وارد کرد افزود: با اقدامات انجام شده و کنترل بیماری آنفلوآنزا، هم ذخائر استراتژیک حوزه طیور و هم گوشت مرغ در ماه‌های پیش‌رو مانند بهمن، اسفند بیش از نیاز کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی و کاهش بیماری طیور خاطر نشان کرد: سال قبل در حوزه صنعت طیور مرغ تخم‌گذار، 50 درصد مرغ تخم‌گذار متاثر از بیماری آنفلوآنزا شد که امسال موفقیت در کنترل بیماری صنعت طیور بسیار حائز اهمیت است و به 96 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی، با بیان اینکه کشور در تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ هیچ مشکلی ندارد گفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در ماه‌های آینده خواسته مردم را تامین می‌کند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی دام و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارت سنگینی در سال 1394 تا 1396 به صنعت طیور و دام وارد کرد، افزود: با همکاری مجموعه دامپزشکی، سرمایه‌گذاران، نهادهای مردمی و تشکل‌ها، بیماری‌های یاد شده در کشور کنترل شده که موفقیت چشمگیری محسوب می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کنترل بیماری لکه سفید میگوی پرورشی خبر داد و بیان کرد: پس از 10 سال، امسال نخستین سالی است که پرورش میگو عاری از بیماری ثبت شد و استان بوشهر به عنوان استان الگوی پرورش میگو عاری از بیماری معرفی شده است.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه این اقدامات میزان تولید در بخش‌های مختلف افزایش داده است گفت: با کنترل بیماری‌ها، میزان تولید در حوزه گوشت مرغ، قرمز، ماهی، میگو، شیر، عسل و دیگر محصولات افزایش داده که ضمن تامین نیاز کشور زمینه افزایش محصولات را فراهم کرده است.

وی، از افزایش تولید گوشت مرغ خبرداد و خاطر نشان کرد: امسال تا مرز 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که ضمن تامین نیاز داخلی، مازاد بر مصرف به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: امسال در تولید آبزیان صیادی و پرورشی کشور با افزایش قابل توجهی مواجه بود به‌گونه‌ای که 400 هزار تن آبزیان پرورشی تولید و 800 هزار تن آبزیان، صید شده است.

رفیعی‌پور تولید 800 هزار تن گوشت قرمز، 900 هزار تن تخم مرغ، 10 میلیون تن شیر و 300 هزار تن عسل را از دیگر تولیدات دانست و افزود: این تولیدات بیش از نیاز مصرف است که بخشی از آنها صادر می‌شود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
1
زحمت کشیدید دیگه افتخار کردن داره؟ با اصول مدیریتی برادران و حضرات جمعیت دام و طیور و ابزیان داره روز به روز کمتر و کمتر میشه. با نبود دام بیماری وجود داره؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
فقط آمار!!!!
کی که راستی آزمایی کنه؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه