کد خبر: ۴۶۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: از سوی دامپزشکی، هیچ‌گونه گوشت منجمد وارداتی متوقف نشده‌ است.

به گزارش حکیم مهر ه نقل از فارس، «دکتر محمد جانباز» صبح امروز در بندرعباس اظهار داشت: طی ماه‌های آبان، آذر و پانزده روز از دی ماه، مقدار چهارهزار و 400 تن گوشت منجمد وارداتی به اداره‌کل دامپزشکی استان هرمزگان اظهار شده‌، که آزمایشات لازم بر روی آنها انجام گرفته‌است.

وی با بیان اینکه این گوشت‌ها از نظر بهداشتی مشکلی نداشتند، افزود: از نظر اداره کل دامپزشکی، این گوشت‌ها ترخیص هستند و باید شرکت‌های واردکننده با ارائه مدارک لازم به گمرک، گوشت‌های وارداتی را ترخیص کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان درخصوص تاخیر در ترخیص این گوشت‌ها تصریح‌کرد: این اداره کل بعد از وارد شدن گوشت به استان طی یک هفته، آزمایشات لازم را بر روی گوشت‌ها انجام و جواب آنها را داده‌ است.

جانباز در ادامه تاکیدکرد: شرکت‌های واردکننده باید مدارک را به گمرک ارائه کرده تا این گوشت‌ها ترخیص شوند که در این بین، اگر مشکلات ارزی وجود دارد بهتر است این مشکل نیز از سوی مسوولان ذیربط برطرف شود.

وی گفت: در آبان ماه بیش از یک‌هزار و 500 تن، در آذر ماه نیز بیش از ۵۶۳ تن و در 15 روزه دی ماه نیز دوهزار و ۲۲۸ تن واردات گوشت به اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان اظهار شده‌ است که آزمایشات گوشت‌های وارد شده در ماه‌های آبان و آذر انجام شده و آزمایشات مقداری از گوشت‌های دی ماه نیز در حال انجام است.

 مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با رد این موضوع که گفته می‌شود این گوشت‌ها چهار ماه در بندرعباس متوقف است، تصریح کرد: این گوشت‌ها مدت دو ماه و نیم است که در بندرعباس می‌باشد و توقف آنها هیچ ارتباطی به اداره کل دامپزشکی ندارد، چرا که این اداره کل، در زمان مقرر به وظیفه خود عمل کرده‌ است.

جانباز افزود: اگر گوشت‌ها از نظر بهداشتی مشکلی داشته‌ باشند، ما اجازه ترخیص به آنها نمی‌دهیم زیرا سلامت کشور به خطر می‌افتد.

وی در پایان درباره مدت زمان مصرف این گوشت‌ها نیز اظهارداشت: گوشت‌های منجمد وارداتی از زمان تولید به مدت یک سال قابلیت استفاده دارند و این گوشت‌ها از زمان حرکت از کشور مبدا تا زمان ترخیص در شرایط کاملا بهداشتی و در دمای بین ۱۲- تا ۱۸- درجه سانتیگراد نگهداری می‌شوند.

قابل ذکر است، به گفته مدیرکل دامپزشکی هرمزگان، طی دو ماه و نیم اخیر، مقدار چهارهزار و 400 تن گوشت منجمد وارداتی به این اداره‌کل اظهار شده و آزمایشات لازم بر روی آنها انجام گرفته‌ است. این درحالی است که حراست گمرگ چنین بیان کرده که تاکنون هیچ گوشت منجمد وارداتی اظهار نشده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
درود به مدیرکل محترم و سایر همکاران که با کمترین نیرو بیشترین خدمت را در حوزه بهداشت ارائه میدهند
نظر شما
ادامه