کد خبر: ۴۶۳۱۲

طرح حمایت از پرندگان در فصل سرما در راستای تبدیل تهران به شهری برای همه، با مشارکت مراکز دامپزشکی در شمال تهران اجرایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «علیرضا فدوی اردکانی» در جمع خبرنگاران حاضر در شهرداری ناحیه یک منطقه یک تهران اظهار داشت: با توجه به بلند مرتبه سازی‌ها و مشکلات زیست محیطی موجود در شهر تهران و به ویژه شمیران متاسفانه شاهد آن هستیم که پرندگانی به دلیل برخورد با ساختمانهای بلند مرتبه و یا سرما و ... بر روی زمین افتاده و به دلیل بی توجهی به حال خود رها شده و در نهایت تاسف جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: بر همین اساس طرح حمایت از پرندگان در فصل سرما در محدوده این ناحیه با توجه به وجود کاخ موزه‌ها، بوستان‌ها، فرهنگسرای نیاوران، باغ‌های سفارت ایتالیا و سفارت هلند که به عنوان مهم ترین زیستگاه‌های طوطی سانان شهر تهران شناخته شده است، اجرایی شد.

فدوی اردکانی گفت: این طرح تحت عنوان «تهران هنوز پرنده دارد ...» با کمک ۱۲ مرکز دامپزشکی موجود در سطح محدوده برنامه ریزی شد، که طی آن اقدام به ایجاد محدوده‌ای با عنوان تیمارگاه جهت نگهداری از پرندگان آسیب دیده از بلند مرتبه سازی‌ها و یا آلودگی‌های زیست محیطی نموده است.

شهردار ناحیه یک این منطقه افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده پرندگان آسیب دیده با شماره ٠٢١٩٦٠٢٧٩٥٦ تماس حاصل فرمایند تا اقدامات لازم جهت حفظ آنها انجام شود.


 

نظر شما
ادامه