کد خبر: ۴۶۱۳۷


عضو هیات مدیره شرکت داروسازی بایرافلاک با بیان اینکه سازمان دامپزشکی همکاری های زیادی در راستای تسریع روند ثبت داروهای دامپزشکی با تولیدکنندگان دارد، گفت: در حال حاضر، ثبت داروهای دامپزشکی شش ماه طول می کشد که کاهش آن به سه ماه به نفع تولیدکنندگان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آگنا، «مسلم خلیل ارجمندی» گفت: در حالی که تولیدکنندگان، مواد اولیه را از پیش تهیه می کنند، زمان شش ماه برای ثبت داروها طولانی است.

مدیرعامل شرکت داروسازی آذرآریا درباره وضعیت تولید و تجارت داروهای دامپزشکی، گفت: تولید داروهای دامپزشکی در چند ماه اخیر با توجه به مشکلات ثبت سفارش ها، پروسه بسیاری سخت شده است.

عضو هیات مدیره شرکت داروسازی بایرافلاک با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل انتقال ارز برای واردات مواد اولیه مواجه هستیم، اظهار کرد: قرار است انتقال ارز از طریق یک بانک چینی صورت بگیرد و مواد اولیه وارد کشور شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی آذرآریا درباره نوسانات قیمت داروهای دامپزشکی طی چند ماه گذشته، نیز اظهار کرد: قیمت داروهای دامپزشکی طی این مدت دو تا سه برابر افزایش یافته که شرایط را برای تولیدکنندگان دام و طیور سخت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، قیمت ها نسبت به ماه های گذشته کمی کاهش یافته اما بازار به ثبات نسبی رسیده است.

ارجمندی داروهای دامپزشکی را جایگزین مناسبی برای نفت در اقتصاد ایران دانست و افزود: در صورتی که به تولید داروهای دامپزشکی در کشور توجه بیشتری شود، می توانیم در بخش صادرات نیازهای منطقه ای و حتی بخشی از بازارهای جهانی را به دست آوریم.

عضو هیات مدیره شرکت داروسازی بایرافلاک درباره تاثیر فناوری های نانو در آینده صنعت داروهای دامپزشکی نیز اظهار کرد: با گسترش فناوری نانو داروهای دامپزشکی از شیمیایی بودن فاصله می گیرند و گیاهی می شوند.

مدیرعامل شرکت داروسازی آذرآریا با اشاره به اهمیت بحث باقیمانده های دارویی در دام و طیور، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان دامپزشکی با پایش داروها، اجازه استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها را به تولیدکنندگان نمی دهد و حتی واردات برخی از آنها ممنوع است.

وی ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان دارو نیز با توجه به اهمیت موضوع باقیمانده های دارویی، در راستای کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها اقداماتی کرده اند.

عضو هیات مدیره شرکت داروسازی بایرافلاک درباره برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی در کشور نیز، گفت: نیاز به برگزاری یک نمایشگاه تخصصی در بخش داروهای دامپزشکی احساس می شد.

وی افزود: بازدیدکنندگان از شهرها و کشورهای مختلف برای بازدید از آخرین دستاوردهای صنعت به نمایشگاه می آیند و زمینه ارتباطی بسیار مناسبی برای شرکت ها با مشتریانشان ایجاد می شود.



نظر شما
ادامه