کد خبر: ۴۶۱۰۳
 

مدیرعامل انجمن پرنده‌شناسان آوای بوم گفت: بیش از یک قرن می‌گذرد که بشر در خصوص تاسیس باغ وحش و اسارت حیوانات دچار تردید شده و فهمیده این اقدام چیزی شبیه به برده‌داری‌های موجود در تاریخ است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ایمان ابراهیمی» با اشاره به حقوق حیوانات، اظهار کرد: برخی از فعالان زیست محیطی باور دارند تعداد محدودی از باغ وحش‌های جهان شرایط مناسبی برای حیوانات دارند، اما بخش بزرگی از فعالان باور دارند باغ وحشی خوب است که تعطیل باشد.

وی ادامه داد: دیدگاهی دیگر این است که باغ وحش‌ها باید تنها برای مطالعه بر روی حیوانات و اقدامات پژوهشی وجود داشته باشند و استفاده از آنها برای درآمد زایی و تفرج غلط است. با این دیدگاه هیچکدام از باغ وحش‌های ایران قابل دفاع نیستند.

مدیرعامل انجمن پرنده‌شناسان آوای بوم، افزود: کسی به طور مشخص اطلاع ندارد که واقعا حیوانات در باغ وحش خوشحال‌تر هستند یا در طبیعت، اما بی شک حیوانات در طبیعت سالم‌تر و سرحال‌تر هستند. اما پژوهش‌های انجام شده بر روی حیوانات بر اساس شاخص‌های تعریف شده نشان می‌دهد حیوانات در طبیعت خوشحال‌تر هستند.

ابراهیمی گفت: این در حالی است که باغ‌ وحش‌ها در همه جای دنیا ممکن است پوششی برای قاچاق حیوانات باشند به همین دلیل نظارت‌ها بر باغ وحش‌های جهان بسیار سخت گیرانه است به خصوص که قاچاق حیوانات یکی از پر در آمدترین قاچاق‌های جهان است.

وی ادامه داد: متاسفانه به نظر نمی‌رسد نظارت‌ها بر باغ‌ وحش‌های ایران آن طور که باید جدی باشد. می‌توان گفت تا ۹۰ درصد از حیوانات موجود در باغ وحش‌های ایران از راه‌های قاچاق به باغ وحش‌ها رسیده‌اند. اکثر این حیوانات از طبیعت صید شده و به ازای هرکدام ممکن است چندین حیوان در فرایند زنده گیری کشته شده باشند

 
 
نظر شما
ادامه