کد خبر: ۴۵۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر



محققان در موسسه Griffith برای نخستین بار موفق به شناسایی گیرنده‌های کلیدی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سیستم تنفسی شده‌اند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این گیرنده‌ها که به اختصار، O-Glycans نامیده می‌شوند، در برابر ویروس عامل بیماری آنفلوانزا بسیار حساس هستند .

«دكتر توماس هاسلت»، پژوهشگر ارشد این طرح گفت: بر خلاف آنفلوانزای فصلی كه معمولا علائم خفیفی را در اغلب افراد ایجاد می كند ، ویروس H5N1 آنفلوانزای پرندگان دارای دوره تهاجمی غیرمعمولی می‌باشد كه با تداخلات سریع و تلفات بالا همراه است .

وی ادامه داد: یافته‌های ما، افق‌های جدیدی را در خصوص چگونگی اتصال این ویروس‌های مرگبار به سلول‌های موجود در دستگاه تنفسی، روشن می‌سازد و اهمیت این گیرنده‌های فراموش شده را گوشزد می‌کند .

وی در پایان گفت :با استفاده از اطلاعات به دست آمده اخیر، ما می‌توانیم در مراحل بعدی، مولکول‌های جدیدی را ایجاد کنیم که این گیرنده‌های شناسایی شده را متوقف کنند و اتصال ویروسی، عملا روی ندهد .

هاسلت در پایان گفت: این مطالعه راه‌های جدیدی را برای توسعه داروهای ضدویروسی جدید که تحت شرایط فعلی، به شدت مورد نیاز است را خواهد گشود.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
خدا وکیلی مباحث پزشکی مانند
گیرنده های ایمونولوژیک، ایمنی شناسی، پاتوژنز و شناخت ساختار میکربهای مختلف کدام سنخیت و تشابه را با
رشته های کشاورزی و دامپروری را دارند؟

بی تردید همین جایگاه اشتباه و ناشایست سازمان حکومتی و سلامت محور دامپزشکی در یک وزارت غیرمرتبط با امر بهداشت مانند وزارت جهادکشاورزی باعث عدم کارایی آن و کاهش شدید ارزش و اعتبار آن در جامعه شده است!

پس از اینکه در سال 1365 نگذاشتند رشته دکترای دامپزشکی همانند سایر رشته های علوم پزشکی به وزارت بهداشت منتقل شود، در هنگام انتخاب رشته در کنکور سراسری دانش آموزان تا مدت زمانی فریب عنوان "دکترا" را در رشته دامپزشکی می خوردند!

ولی بتدریج پس از ورود به دانشگاه ها دانشجویان متوجه شدند که دکترای دامپزشکی در وزارت بهداشت حضور ندارد!
و در وزارت جهادکشاورزی مستقر است و آینده شِغلی مبهمی را در وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت در انتظار آنهاست!

نتیجه اینکه سال به سال از زمان جدایی رشته دامپزشکی
از گروه پزشکی شورای عالی برنامه ریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی سابق،
شان و اعتبار رشته دکترای دامپزشکی
در چشم دانش آموزان افت شدید کرده است و هم اکنون هم رتبه این رشته دکترا متاسفانه از رشته های کارشناسی هم عقب افتاده و سقوط کرده است!

در اینجا بایستی با نیم نگاهی به گذشته،
توجه کرد که چه کسانی از جمله کلینیسین شاخص و بزرگ طب داخلی دام های بزرگ یعنی استاد تقی تقی پور بازرگانی سالها پیش با درخواست جدایی سازمان مستقل دامپزشکی تلاش کردند این وضعیت تلخ و دردآور برای دکترای دامپزشکی پیش نیاید!

ولی متاسفانه ما اهمیت این نظریه کارشناسی آن موسپیدان دامپزشکی که عملا در صحنه بالینی فیلد و فارم بر خلاف وامداران و رانت خواران تکیه داده به صندلی های مرصع
در وزارت علوم و وزارت جهادکشاورزی،
قرار داشتند و
از عمق جان مشکلات حرفه دامپزشکی را درک می کردند و مطابق با الگوی پیشرفته و برتر One Health الحاق سازمان مستقل دامپزشکی را به زیر نظر وزارت بهداشت ارائه دادند دیر متوجه شده ایم!
نظر شما
ادامه