کد خبر: ۴۵۷۹

حکیم مهر - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه با گذشت حدود 10 روز از اجرای هدفمند کردن یارانه ها هنوز بسته حمایتی مربوط به بخش کشاورزی تدوین نشده است، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس طی نامه ای به وزیر جهادکشاورزی خواستار تدوین و ابلاغ هرچه سریع تر بسته حمایتی مد نظر برای حوزه کشاورزی شده است.
عباس رجایی با اعلام این خبر اظهارداشت: حوزه کشاورزی از بخش هایی است که باید مورد حمایت جدی دولت در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: در قانون هدفمند کردن یارانه ها عبارتی به کار رفته که حوزه کشاورزی را در مواردی مستثنی کرده یا برای آن تخفیفاتی قائل شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: مسائلی که تا کنون در قالب بسته سیاستی در حوزه کشاورزی مطرح شده صرفا در چارچوب بخشنامه است و برای ساختارهای استاندارد طراحی شده است درحالی که ما در بخش کشاورزی هنوز به ساختار استاندارد نرسیده ایم.

وی تاکید کرد: ستاد هدفمند کردن یارانه ها با همکاری دولت باید با واقعیات  کشاورزان مواجه شوند و اشکالات را رفع کنند.

رجایی خاطرنشان کرد: ما برای آنکه برای رسیدن به قیمت تمام شده درمحصولات کشاورزی به مشکل برخورد نکنیم لازم است که به بستر سازی ها توجه می کردیم اما در وضعیت فعلی زیرساخت ها فراهم نشده است و این کارهای انجام نشده باعث شده که قیمت ها شکننده باشد و نگرانی از بابت قیمت تمام شده کالاها به وجود آید.

نماینده اراک گفت: به عنوان مثال ما در مجلس مصوبه ای برای چاههای آب فاقد پروانه داشتیم که با وجود گذشت چند ماه از  تصویب آن هنوز از طرف وزارت کشاورزی این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

رجایی گفت: مرغداران هم اکنون با مشکل گازوئیل مواجه هستند گازوئیل از قیمت 16 تومان به 350 تومان رسیده و 150 میلیون لیتر گازوئیلی که وزیر وعده آن را داده صرفا کفاف یک هفته مرغداری ها را می دهد و باید برای رفع مشکل آنان چاره ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: بسته حمایتی مد نظر دولت در بخش کشاورزی هنوز تدوین و ارائه نشده است و به گفته وزیر این بسته حمایتی تا آخر دی ماه آماده خواهد شد. حتی کمیسیون کشاورزی مجلس در این خصوص نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی نوشت تا برای تدوین و ابلاغ این بسته حمایتی هر چه سریع تر اقدام شود.

رجایی تاکید کرد: هنوز هیچ کس از بسته حمایتی مد نظر دولت در حوزه کشاورزی مطلع نیست .

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر جهادکشاورزی نمایندگان مجلس از دغدغه های خود نسبت به مسائل ومشکلات این حوزه با اجرای هدفمند  کردن یارانه ها سخن گفتند اما وزیر پاسخ کاملی درباره این دغدغه ها نداشت و نمایندگان را قانع نکرد.
 

نظر شما
ادامه