کد خبر: ۴۵۷۷۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
 

در پی بازدیدهای سرزده اخیر مدیرکل دامپزشکی کردستان از داروخانه های دامپزشکی استان، وی در نامه ای به این داروخانه ها، مواردی را متذکر شد.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

از: مدیرکل دامپزشکی کردستان

به: متصدیان و مسولان فنی محترم داروخانه های دامپزشکی سراسر استان

با سلام

احتراما در اجرای دستورالعمل رصد و پیرو بازدیدهای اخیر اینجانب، موارد ذیل جهت اطلاع و رعایت موضوع اعلام می گردد و این پیام به منزله ابلاغ و لازم الاجرا می باشد.

 ۱- وجود داروی قاچاق و منقضی در داروخانه تحت هر عنوان تخلف محسوب می‌گردد.

 ۲- حداکثر سود فروش دارو ۱۲ درصد می باشد.

تاکید می گردد در صورت وجود یک نوع دارو با چند قیمت متفاوت، در ابتدا باید داروهای قدیمی فروخته شود و رعایت قیمت روی جلد ضروری است و نباید قیمت فعلی برای داروهای قدیمی موجود، لحاظ گردد و داروی قدیمی باید با همان نرخ قدیمی فروخته شود.

 ۳- ارایه فاکتور معتبر مهردار و گواهی حمل برای تمامی اقلام دارویی الزامی می باشد.

 ۴- خرید هر نوع دارو و... از استان های همجوار، تنها با هماهنگی دفتر دارو درمان اداره کل و ارایه گواهی حمل و فاکتور معتبر مهردار امکان پذیر است.

یادآوری می گردد موضوعات فوق الذکر از روز شنبه ۱۷ آذرماه همزمان با اغاز طرح تشدید نظارت بر داروخانه ها و شرکت های پخش دارو رصد می گردد و چنان چه مواردی از تخلف مشاهده گردد، ضمن ضبط اقلام دارویی، پرونده تشکیل و به مراجع ذیصلاح از جمله تعزیرات حکومتی ارجاع می گردد.

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دوتر پشت میز نشین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
بله اینم از محسنات داشتن صنف قوی دارو رو بخر همون قیمت بده خوب ببخشید دیگه کسی احمقه بیاد دارو بخره میره سکه میخره ماشین اسم مینویسه ...... تازه باید بیای وام بدی و تشویق کنی داروخونه ها دارو بخرن که تو منطقه ات کمبود نباشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
حرفاش كاملا درست و به جاست افرين
همه جاي دنيا اينطوره
ولي اوضاع احوال مالي داروخونه چي هام الان زياد تعريفي نداره
دامپزشک
|
Singapore
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
2
حرفاش خیلی غیرمنطقی ...... بود
چون ایران مثل همه جای دنیا نیست
چون تورم بالای ۵۰ درصد هست و نمیشه دارو رو به قیمت سال قبل داد در حالیکه قیمت داروها بیش از ۷۰ درصد رشد داشته. این کار خودکشی اقتصادیه.
درشرایط فعلی کسی که داروخونه دامپزشکی داره عملا باید روزی هزاربار ازش تشکر کنن که با این شرایط اقتصادی کارش رو و دپوی دارو رو بخاطر حفظ امنیت دارویی منطقه حفظ میکنه و سرمایه خودش رو وارد حرفه های دیگه نمیکنه
چون داروخانه دامپزشکی برخلاف داروخانه انسانی تعداد مراجعه کننده بالا نداره
من‌نمیدونم این روسای ادارات کل ........... چرا تمام‌زورشون رو روی بخش خصوصی پیاده میکنن
و جالبتر این که اینجور مسائل تو مناطق دوردست و دور از پایتخت خیلی زیادتر دیده میشه
مجید
|
United States of America
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
وضعیت داروخانه های دامپزشکی بعد از انفجار قیمت دلار به شدت به هم ریخته . دارو‌های قاچاق هم به لطف قیمت ارز در حال ریشه کنی اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
اتفاقا ایشان درست میگن چون خودشان ........ کرایه مغازه، پول مدیر فنی، مالیات، بیمه، دارو بدون مشتری نمیپردازن ...............
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
حرفايي كه ايشون فرمودن كاملا درسته، قبول
ولي شرايط الان طوري نيست كه بشه همه چي رو قانونمند اجرا كرد الان قانونمند باشي يه عده ضرر ميكنن قانونم زيرپا بذاري يه عده ديگه اين چيزايي كه گفتن به نفع دامداراست و به ضرر داروخانه دارا
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
اگه اينطوري كه دامپزشكي سخت ميگيره و نظارت ميكنه و مو از ماست ميكشه بقيه ارگانهام يكم نظارتشونو بيشتر ميكردن شايد اوضاع يكم بهتر ميشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
آیا مدیر کل محترم درکی از اقتصاد و قوانین آن دارند !!؟؟ آیا ایشان خانه یا اتوموبیلی را که چند سال پیش با قیمت آن زمان خریده اند و مدتها هم از آن استفاده کرده اند امروز به همان قیمت ریالی آن زمان خواهند فروخت !!؟؟ اولین قانون اقتصاد حفظ ارزش سرمایه است . این دارو با ارز و دلار خریده شده و وارد کشور شده حال چه بصورت آماده یا مواد اولیه آن لذا محاسبه قیمت آن مانند ارزهای خارجی به روز باید باشد نه جور دیگر .
ناشناس
|
France
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
هر وقت یک تذکری به داروخانه ها داده میشه
دنیا را بهم میریزن
خودشان تافته جدا بافته میدونند!
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
همين عزيزاني كه الان بهشون برخورده كه چرا بايد دارويي رو كه به قيمت قبل خريدن بهمون قيمت فاكتور قبليشون بفروشن وقتي ميرن تو مغازه اي خريد كنن ميبينن قيمت جنس گرونتر شده از هفته و حتي چند روز قبل شاكي ميشن كه اين مغازه دار داره جنسي رو كه با قيمت ارزونتر و قديمي خريده به قيمت جديد ميفروشه يا حتي برن داروخانه انساني دارويي رو با قيمت جديد بخرن بازم شكايشتشون از اينه كه نظارت نيست و اينا همه داروهاي قبلي رو به قيمت جديد ميفروشن و البته واقعا همين طورم هست چون اكثرا تو انبار اجناس به قيمت قديم دارن يا نميفروشن و ميگن نيست يا به قيمت جديد و گرون ميفروشن اين يه معضله و واقعا كار دور از انصافيه درسته بايد جنسهاي جديدشون رو با قيمت جديد بخرنن ولي همين قيمت قديمي هم كه ميدن دست مشتري با سود براشون محاصبه شده بود اون موقع و دارن ارزون نميدن و سود خودشونو ميبرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
جناب مدیرکل سلام
حرف شما حساب است ، شک نکنید!
اما مشکل از آنجایی شروع میشه که در اجرای قانون با نورچشمی ها یا افرادگردن کلفت نه شما و نه بزرگتر از شما بنا به دلایلی که شما و ما خوب میدانیم جرات برخورد ندارد . چندسوال دارم:
1- آیا توانستید با شرکت های تولیدی ، پخش کشوری یا استانی دارو و واکسن بابت احتکار و توزیع قطره چکانی دارو به امید گرانی بیشتر در بازار برخورد کنید؟ یا چاره ای جز ندیدن ودم نزدن نداشتید . در ضمن از افرادی که دلار دولتی گرفتند و کالا وارد کردند و به قیمت آزاد فروختند خبری ندارید؟
2- خبری از گرانی داروهایی که به خاطر تولید صد درصدی آنها در داخل کشور مایه مباهات مسئولان سازمان بودند به بهانه گرانی دلار خبری به گوش شما رسیده ؟ کافیست به داروخانه ها استانتان سری بزنیدو فاکتورهای خرید اسفند 96 را با امروز مقایسه کنید متوجه حال اصحاب کهف پس از بیدار شدناز خواب و منظوربنده خواهید شد .
3- چرا خبری از عکس العمل شما وهمکارانتان بابت جلوگیری از سیل قاچاق دارواز کشور به سایر کشورهای همسایه به خاطرکاهش ارزش پول ملی نیست ؟
4- چرا تا وقتی کشور دچار مشکل تامین در گوشت قرمز نشد کسی به فکرنیفتاد که باید جلوی خروج سرمایه دامی این کشور را به کشور های دیگر گرفت؟ متاسفانه این روند هنوز هم باقوت وشدت ادامه دارد.
5- راستی به اطلاع شما رسانده اند چه تعداد دام ماده اعم ازمیش و گاو و .... به خاطر بی حساب و کتاب بودن بازار گوشت کشور روزانه توسط همکاران شما در کشتارگاه ها بازرسی پس از کشتار میشوند ؟
6- از قاچاق جوجه یک روزه به کشورهای همسایه چه خبر ؟ در زمانی که کمر مرغدار در زیر بار گرانی نهاده ها،دارو ، کرایه ، سوخت و تورم شکسته و جوجه ریزی به شدت کاهش پیدا کرده ، گرانی جوجه یک روزه برای شما جای سوال نیست ؟

درانتها یادآورمیشوم کاملا با اقدام قانونی شما بر علیه داروخانه های متخلف از دستورالعمل ابلاغیتان موافق هستم . اما حکایت این برخورد شما شده حکایت فردی که ....................
موفق باشید
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
یعنی بعضی ها هنوز یک اصل ساده اقتصادی را درک نمیکنند !!!؟؟؟ عزیزان این ریال ، ریال چهل سال پیش نیست که ثبات داشت و جزء ارزهای با ارزش دنیا بود !!
نظر شما
ادامه