کد خبر: ۴۵۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
دراین کشتار گاه 30 ساله، دستگاه شوکر برای ذبح دام های سنگین وجود ندارد و به جای آن با واردکردن ضربه از طریق برخورد خودرو به گاو یا شتر حیوان را دچار شوک می کنند و پس از آن حیوان را به شیوه شرعی ذبح می کنند! / هشت سال قبل 2 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت کشتارگاه جدید سبزوار به یک نفر از اهـالی تربت حیدریـه پـرداخت شد...
caranimal

حکیم مهر - دام های سنگین در کشتارگاه قدیمی سبزوار با تصادف ساختگی ذبح می شود .
به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: دراین کشتار گاه 30 ساله، دستگاه شوکر برای ذبح دام های سنگین وجود ندارد و به جای آن با واردکردن ضربه از طریق برخورد خودرو به گاو یا شتر حیوان را دچار شوک می کنند و پس از آن حیوان را به شیوه شرعی ذبح می کنند!

محمد کلاته افـزود: در این کشتارگـاه که پنج هکتار مساحت دارد روزانه هزار رأس دام سبک و سنگین ذبح می شود .

معـاون عمرانی و بـرنامه ریزی فـرمانداری سبزوار گفت : جمعیت 240 هزار نفری شهر سبزوار و 400 هـزار نفری این شهرستان که برای ذبح دام به این کشتارگاه مراجعه می کنند نیازمند یک کشتارگاه جدید با وسایل جدید است .

کلاته افـزود: هشت سال قبل 2 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت کشتارگاه جدید سبزوار به یک نفر از اهـالی تربت حیدریـه پـرداخت شد که این فرد فقط چند سوله در محل کشتارگاه جدید بر پا کرد و با نیمه تمام رهـا کردن کار این بودجه را در محل دیگری هزینه کرد.

 

عکس تزئینی است.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار دامپزشك
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
0
0
همكار گرامي
شما چرا اين خبر را به همين سادگي قبول مي كنيد . كدام آدم عاقلي دست به اينكار مي زند وخودرو خود را طوي به گاو بزند كه دام حالت بيهوشي پيدا كند تا سلاخ به راحتي آنرا ذبح كند يا اين گاو گاو نيست يا خودرو از نوع ديگري است چون خودروهاي ساخت داخل اگر پرنده اي روي آن بنشيند جاي پاي آن مي ماند تاچه رسد كه با سرعت تمام به دام پانصد كيلويي اصابت كند و خودرو هم سالم بماند از طرفي دام هم آسيب نبيند و خونريزي زير جلدي ندهد .اين معاون فرماندار مي خواسته اظهار فضل نمايد يا با دامپزشكي مشكلي داشته و قصد جبران آن .به هرحال لازم است هرچه سريعتر همكاران در دامپزشكي سبزوار شرح ماوقع براي اطلاع عموم اعلام نمايند چون در صورت صحت موضوع آنهم در كشتارگاه شهربزرگي چون سبزوار اين عمل كاري ناپسند وغير قابل قبول مي باشد
صفری
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
0
0
از شما شهروند محترم که هم به فکر حقوق حیوانات و همچنین به فکر حقوق شهروندی همنوعانتان هستید جای بسی امیدواری است. زیرا باعث دلگرمی ما جهت رفتن به خواب آسوده می شود. چون چرا؟ به دلیل اینکه حیوانات زبان بسته ( چه اهلی و چه از نوع وحشی ) را نمی توان دست و پای شکسته شان را گچ گرفت و به آنها گفت: راحت بخوابید و استراحت کنید تا به بهبودی برسید . البته کمپوت و آب میوه اش با ما. بنابراین چاره ای جز کشتار دامهای تصادفی وجود ندارد، با علم امروزی. با تشکر که مطلب را خواندید.
دكتر ناصر قدسيان
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
0
0
در اين كشتارگاه روزانه 1000 دام كشتار ميشود. اگر 100 تاي اينها دام سنگين (گاو و شتر) باشند، روزي 100 تصادف ساختگي بايد ايجاد شود. ضمنا بديهي است كه تصادف را نميتوان داخل كشتارگاه انجام داد! بلكه اتومبيل بايد در فضاي باز با سرعت بالايي دور برداشته تا به سرعت لازم برسد و دام را هم بايد فيكس كرد تا فرار نكنديا چشمانش را بست!! . بعد هم بايد لاشه له شده را با جرثقيل به داخل كشتار گاه برد تا ذبح شرعي شود!. روزي چند اتومبيل بايد اوراق شود؟ كدام كشتارگاهي ميتواند با اين همه كار ابلهانه و احمقانه اقتصادي باشد؟؟ تازه لاشه هم كه از حيز انتفاع ساقط ميشود!؟ محيط كشتارگاه هم كه بعد از دو تصادف به ..... كشيده ميشود! ضمنا كارگران هم روبوت نيستند بلكه انسان هستند و احساس دارند و هيچ كارگري در اين شرايط كار نميكند.
اين هم حكايت 1000 ضربه شلاق است كه متهم ميگويد جناب قاضي!! يا تا به حال شلاق نخوردي و يا شمردن بلد نيستي!
با اين خبر هم يا منبع خبر ..... تشريف دارند و يا خوانندگان محترم را ..... فرض كرده اند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
0
مطلبي كه نوشته شده بسيار دور از عقل سليم است كه در دنياي امروزي و با امكانات پيشرفته فعلي، كشتار حيوانات به اين شك فجيع انجام گردد. باور چنين مطلبي امكان پذير نيست كه اگر واقعا صحت داشته باشد جاي بسي تاسف براي سبزواريهاست.
نظر شما
ادامه