کد خبر: ۴۵۰۹۷
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
نامه دبیرکل جامعه اسلامی دامپزشکان ایران به وزیر علوم:
متأسفانه برخوردهای ضعیف و عدم قاطعیت در برابر رفتارهای غیرقانونی، باعث شده که بعضی از مسئولین متخلف دانشگاه آزاد، گستاخانه نهادها و دستگاه‌های متولی امر در دامپزشکی از جمله سازمان نظام دامپزشکی را به خاطر موضع‌گیری‌های به‌حق و قانونی خود تهدید نمایند ...
 

حکیم مهر: دبیرکل جامعه اسلامی دامپزشکان ایران در نامه ای به وزیر علوم، خواستار برخورد قاطعانه با پذیرش غیرقانونی و بی رویه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر منصور غلامی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام و احترام،

همانطوری که استحضار دارید، مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون سراسری 1397 با ارتکاب تخلفات گسترده و عدم رعایت ظرفیت های تعیین شده توسط مسئولین آن وزارتخانه، اقدام به پذیرش بی حد و حصر دانشجو برای دکتری عمومی دامپزشکی در واحدهای مختلف و حتی واحدهای  فاقد مجوز نموده اند. پر واضح است که این اقدامات باعث ایجاد اختلال و نابسامانی و بی اعتباری در سیستم آموزش عالی کشور شده و تبعات و آسیب های فراوانی را در فعالیت های آموزشی و فناوری و پیشرفت های علمی در مراکز آموزشی و دستگاههای اجرایی مرتبط را بدنبال خواهد داشت؛ لذا از جنابعالی و دیگر مسوولان آموزش عالی انتظار می رود توجه جدی را به این امر مبذول داشته و با اقدامات و تصمیمات اساسی و عاجل خود مانع از بروز این قانون شکنی ها و خود سری ها در آینده شوید.        

همه ما به خوبی به یاد داریم که دانشگاه آزاد اسلامی با هدف کمک به نظام آموزش عالی دولتی و کمک به توسعه و رشد علم درجامعه راه اندازی شد و با یک نگاه منصفانه می توان قضاوت کرد که در سالهای اولیه تاسیس به دلیل وجود متقاضیان زیاد برای ورود به دانشگاه و کمبود بودجه و امکانات و محدودیت در ظرفیت پذیرش در دانشگاه های دولتی، این دانشگاه توانست بار مهمی را از دوش دولت بردارد. ولی متأسفانه به تدریج این دانشگاه با تبدیل شدن به یک بنگاه اقتصادی و با نفوذ افراد و جریاناتی که انگیزه های غیر آموزشی را در سر می پروراندند، از اهداف اولیه خود دور شده و با اعلام اینکه مسئولیتی در قبال آتیه شغلی دانش آموختگان ندارند، خود تبدیل به معضلی برای آموزش عالی کشور گردیده است. درگیری های جریانات مختلف بر سر تصاحب مدیریت و مالکیت این واحد بزرگ اقتصادی-آموزشی، دلیلی بر دور شدن از اهداف اولیه و تبدیل آن به یک جریان سیاسی- اقتصادی می باشد.

در خصوص رشته دامپزشکی، با توجه به وضعیت رشته و اعتبار اجتماعی و داشتن مدرک دکتری حرفه ای معادل گروه پزشکی، متأسفانه این رشته مورد سوء استفاده گسترده تر مسوولان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد و دیگر متولیان امر در کشور قرار گرفته است. متأسفانه در دو دهه اخیر چه در بخش دولتی و چه در دانشگاه آزاد به خصوص با مصوبات سفرهای استانی آن دولت کذایی، شاهد گسترش بی رویه مراکز آموزش عالی دامپزشکی بویژه دانشکده های دامپزشکی بودیم. به طوری که هم اکنون 12 دانشکده دامپزشکی دولتی و 11 دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد در کشور وجود دارد، در صورتیکه دانشکده دامپزشکی پا در هوای آزاد بافت را هم به این آمار اضافه کنیم، 24 دانشکده دامپزشکی مجری دکتری عمومی دامپزشکی در کشور فعال هستند که در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان، فرانسه و آلمان با  5 الی 6 دانشکده و کشورهائی مانند نیوزیلند، هلند، دانمارک، بلژیک، سوئد، نروژ و ایرلند با 1 تا 2 دانشکده، دارای بیشترین تعداد دانشکده دامپزشکی نسبت به بسیاری از نقاط دنیا هستیم. این در حالی است که درصد زیادی از دانش آموختگان دانشکده های دامپزشکی در کشورهای غربی در حوزه طب حیوانات خانگی اشتغال دارند، اما در کشور ما این بخش از فعالیت های حرفه ای دامپزشکی از رونق چندانی برخوردار نیست.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که نیاز واقعی کشور که مورد توافق اکثر کارشناسان و متولیان امور دامپزشکی است تعداد 500 الی 600 دانش آموخته دکتری عمومی دامپزشکی در سال می باشد. بر اساس گزارش گروه تخصصی دامپزشکی وزارت عتف در آزمون سراسری 96، از حدود 850 ظرفیت اعلام شده برای 12 دانشکده دامپزشکی دولتی در آزمون سراسری، فقط تعداد 500 نفر (یعنی حدود 60 درصد) ثبت نام کردند. از طرفی علی رغم دیدگاه عامیانه و بعضاً ناآگاهانه، وظایف رشته دامپزشکی محدود به درمان دام ها نیست، بلکه ارتباط مستقیم با امنیت غذایی و سلامت جامعه دارد. شما به خوبی واقف هستید که متفکرین و کارشناسان بهداشت و سلامت در دنیای پیشرفته کنونی تفکیکی بین بهداشت دام و انسان و حتی بهداشت گیاهان قائل نیستند و اینکه شأن و اهمیت دامپزشکی کمتر از پزشکی است و می توانند از کیفیت، شایستگی و توانمندی کمتری نسبت به پذیرفته شدگان پزشکی برخوردار باشند، نه تنها مبنای علمی ندارد، بلکه از عقلانیت و خرد نیز به دور است. امروزه موضوع «یک بهداشت، یک جهان» امری علمی، عقلانی و پذیرفته شده برای متولیان امر سلامت می باشد. هرچند که بررسی ها و مستندات علمی به خوبی نشان می دهد که در رشته دامپزشکی به لحاظ تنوع موضوعات مرتبط، توانمندی ها، امکانات و تجهیزات پیچیده تر و گسترده تری نسبت به پزشکی مورد نیاز است. با نگاهی اجمالی به هزینه سرانه دانشجویی در دانشکده هایی که از استاندارد لازم برخوردار هستند، صحت این ادعا را ثابت خواهد شد. به جرئت می توان گفت که چنانچه روزی متولیان امور اراده ای برای اعمال حداقل استانداردها در دانشکده های دامپزشکی داشته باشنند، نه تنها بسیاری از دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد، بلکه تعدادی از دانشکده دولتی نیز مجبور به توقف فعالیت ها می باشند.   

با این شرایط متاسفانه واحد های دانشگاه آزاد بدون دارا بودن امکانات و رعایت استاندارد های آموزشی به میزان 3 تا 4 برابر دانشگاه های دولتی در سال آن هم افراد با رتبه های بسیار پائین و فاقد حداقل توانمندی را جذب می نمایند. از جمله در آزمون سراسری 1397، واحدهای این دانشگاه، افسار گسیخته اقدام به پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی دامپزشکی و به میزان چندین برابر ظرفیت تعیین شده توسط دفتر کل گسترش آموزش عالی (جمعا 385 نفر برای کلیه دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی) نموده اند. متأسفانه بسیاری از این واحد های دانشگاهی تبدیل به مراکزی برای صدور مدرک در ازای دریافت پول شده اند. این روزها واحدهای دامپزشکی دانشگاه آزاد تأمین کننده نیازهای مالی سایر بخش های ورشکسته و به تعطیلی کشیده شده آن دانشگاه شده اند. از طرفی مشکلات مدیریتی در واحد های دانشگاه آزاد و دخالت عناصر محلی و نگاه های منطقه گرایی در گسترش واحد ها و رشته های تحصیلی دانشگاهی، حمایت تعدادی از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین حکومتی و دولتی به دلیل بهره مندی از مزایای این واحدها، و استفاده های تبلیغاتی در ایام انتخابات و وسیله قرار گرفتن این واحدهای دانشگاهی برای رسیدن به پست های دولتی و دانشگاهی، دلایل متعدد دیگری بر گسترش بی رویه واحد های دانشگاه آزاد می باشند.

جناب آقای دکتر غلامی گرامی، بنده مطمئن هستم که جنابعالی با سابقه و تجربه مدیریتی طولانی در آموزش عالی کشور از این نابسامانی ها و بی قانونی ها که کیان آموزش و پیشرفت علم در کشور را به مخاطره انداخته آگاهی دارید، و مطالب ارائه شده شاید تکرار مکررات باشد. اما هدف از نوشتن این نامه نوعی هشدار برای جلوگیری از انحطاطی است که در رشته دامپزشکی از مدت ها قبل شروع شده است. متأسفانه برخوردهای ضعیف و عدم قاطعیت در برابر رفتارهای غیر قانونی، باعث شده که بعضی از مسئولین متخلف دانشگاه آزاد، گستاخانه نهادها و دستگاههای متولی امر در دامپزشکی از جمله سازمان نظام دامپزشکی را به خاطر موضع گیری های به حق و قانونی خود تهدید نمایند. لذا جامعه اسلامی دامپزشکان ضمن حمایت قاطع خود از موضع گیری شجاعانه و قانونی رئیس نظام دامپزشکی کشور، از دیگر متولیان این حرفه، از جمله ریاست محترم سازمان دامپزشکی نیز انتظار داریم بر اساس مسئولیت های حقوقی، قانونی و حرفه ای خود، با موضع گیری صریح و قاطع، مانع از نابسامانی و انحطاط در آموزش دامپزشکی کشور شوند. پرواضح است که موفقیت برنامه های بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات مناسب دامپزشکی در جامعه، منوط به داشتن کارشناسان و متخصصین با سواد، توانمند و حرفه ای می باشد.

وزیر محترم جناب آقای دکتر غلامی، در پایان از جنابعالی درخواست موکد داریم با توجه به مسئولیت های قانونی خود و وزارت متبوع و با عنایت به سیاست‌های کلی آمایش آموزش عالی کشور و ظرفیت های قانونی موجود از جمله ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی (مصوب تیرماه 1389 مجلس شورای اسلامی)، در برابر تخلفات و اقدامات افراد و جریاناتی که با پنهان شدن در پشت تابلوهای دانشگاهی، عامل نابسامانی و آسیب رسانی به پیشرفت علم و بروز ناهنجاری های اجتماعی گردیده اند، قاطعانه برخورد نمایید تا بدین وسیله بتوان اندکی از مشکلات عدیده ای که برای متولیان امور در آینده به دلیل وجود جمعیت انبوه دامپزشکان کم توان و بعضاً بیکار بوجود می آید، جلوگیری کرد.

دکتر حسینعلی عرب

دبیرکل جامعه اسلامی دامپزشکان ایران
 
 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
جمعی از دامپزشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
پیشنهاد می گردد، در صورتی که وزیر علوم به این نامه نگاری ها ترتیب اثر نداد با رایزنی با نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر به علت مماشات با دانشگاه آزاد و چشم پوشی بر تخلفات واضح این دانشگاه پیگیری شود تا شاید این نامه نگاری ها ضمانت اجرایی پیدا کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
واقعا عدم موضع گیری افرادی نظیر دکتر مخبردزفولی که در شورای انقلاب فرهنگی فعالیت می کند و این ظلم را به رشته دامپزشکی می بیند ولی ......... سکوت می کند ................ اگر این اتفاقات در زمان هاشمی بود تمامی رسانه ها و جریانات سیاسی با این موضع گیری ها هماهنگ می شد ولی افسوس که به خاطر ........ این موضع گیری ها را امروزه شاهد نیستیم.
دانشجوی تخصصی
|
Brazil
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
دقیقا مثل واحد ......... آزاد که ما 6 ساله اللافیم آقا این دانشگاه هیچی نداره هیچی ,نمیدوم چرا دانشجو میگیره .یه مدرک عمومی معتبر داشتیم با یک تخصص نامعتبر عوص میکنی
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
البته منظورم شخص آقای دکتر نیست. ضمن احترام ویژه به ایشان. به آقای وزیر بفرمایید انتخابات نظام دامپزشکی نزدیک است. بنده خدا علت مکاتبات جورباجور از استان ها و مراکز را درک کند.خیلی ها امیدوارن که با کوچکترین پاسخ دریافتی از وزیر، انتخاب خود را تضمین کنند! حکیم مهر عزیز این نوع مکاتبات نخ نما شده، حداقل هرکی از هرجا نامه نوشت، روی خروجی سایت نگذارید. واقعا خسته کننده است.
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
گیرم که انتخابات نظام دامپزشکی نز دیک باشد آیا شما همکار عزیزخیل دامپزشکان بیکاررا ملاحظه نمی فرمایید آیا مطلع نیستید که با رتبه 65000 دانشجوی دامپزشکی می گیرند شاید شما همکار ناشناس ممر درآمدی دارید اما همکاران با ماهی500 هزارتومان مشغول کار هستند آیا باید وضع موجود را تحمل کرد تا کی می توان تحمل کرد روز به روز هم وضع اشتغال دامپزشکان بدتر میشوداین تذهبون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
به آقای دکتر مخبر دزفولی هیچ امیدی نیست و نامبرده ناکنون نشان داده است که از رشته دامپزشکی با حضور فقط چند ساعت در هفته در دانشکده در سالهای طولانی .......................... بوده است و حتی در بسیاری اوقات از معرفی خود به عنوان دامپزشک ابا دارد!
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
در مجموع متن نامه به درستی به نکات مختلفی اشاره کرده ولی متاسفانه عدم توجه به چند نکته کلیدی ، سطح تاثیر گذاری آن را بشدت کاهش داده .
ظاهرا" مدتها است که جامعه اسلامی دامپزشکان خبری از وضعیت آموزش دامپزشکی نداشته که در این نامه فقط به آزمون سال 97 تاکید میکنند . در حالی که نه فقط تعدد فاجعه بار دانشکده های دامپزشکی غیر استاندارد دولتی و آزاد، باعث افزایش بی رویه تعداد فارغ التحصیلان ناکارآمد و معضلات به همراه آن شده ، بلکه چندین سال است که همه دانشکده ها دامپزشکی ،خارج از ظرفیتها و مجوزهای پذیرش دانشجویی که داشته اند ،تا چند برابر ظرفیت و در طی دو مرحله مهر و بهمن و حتی شبانه ، اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند . البته طی این چند سال هیچ نوع واکنشی از طرف آنان که باید واکنشی نشان میدادند ، نشان داده نشد، تا بالاخره موضوع انتخابات نظام جدی شد ، که اگر این اتفاق نمی افتاد معلوم نبود کی و چه زمانی ممکن بود تا به این فاجعه عکس العملی نشان داده شود . البته در تایید تاثیر انتخابات نظام بر این موضوع ، میتوان به عکس العمل در حد صفر سازمان دامپزشکی توجه کرد که دغدغه انتخابات ندارد !!!؟؟
نکته دیگر که بسیار عجیب است و از یک انجمن سیاسی و غیر صنفی و با تعاملات عدیده سیاسی و رفت آمد های اجرایی و سیاسی فراوان ، همانند جامعه اسلامی دامپزشکان بعید است و شاید هم نه !! این است که نامه را به مرجعی ( وزیر علوم )نوشته اند که بخوبی میدانند هیچ گونه اختیاری و توانایی برای نه فقط تصمیم گیری برای چنین موضوعی ندارند بلکه به نوعی مجبورند و حتی شاید موظفند تا اجازه دهند چنین اوضاعی ، به همین منوال به پیش رود که از سالها پیش ، علی رغم آشکار بودن عوارض آن و حتی در زمان سایر وزراء علوم نیز به همین صورت بوده است !!!
بنده ترجیح میدهم خوش بین باشم و این نامه را نوعی سیاست مداری برای انتقال نظر و توصیه به مسئولان اصلی این معضل به روش " به در گفتیم تا دیوار بشنود " ببینم . انشاله
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
احسنت دکتر عرب عزیز احسنت ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
اخه ............. رییس سازمان دامپزشکی ....... چرا نمیاد حمایت کنه از رییس تظام دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
حالا این آقای دکتر حسین زاده که از ذکر نام کوچکش هم خودداری می کند و اصلا معلوم نبست چه کسی هست و کدام دکتر حسین زاده است، خوب است خودش بگوید چه رزومه کاری دارد و تا به حال چه گلی به سر دامپزشکی زده که اینقدر با غرور و تکبر و از موضع بالا می نویسد که انگار بقیه نمی فهمند و فقط ایشان است که اجازه فکر کردن دارد!
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
دوست عزیز مگر کسی جلوی فکر کردن شما را گرفته !!؟؟ شما هم بفرمایید فکر کنید و از شنیدن حقیقت هم ناراحت نشوید و اگر منظما" کامنتها و مطالب حکیم مهررا پیگیری میفرمودید با رزومه بنده هم آشنا میشدید و متوجه میشدید که نظرات بنده حاصل نزدیک به سی چهار سال تجربه در سطوح مختلف دامپزشکی است .
البته به یاد داشته باشید که شما با عنوان ناشناس در مورد بنده ابراز نظر فرمودید بد نیست خود را معرفی میکردید و البته به همراه رزومه،تا متوجه شویم که انتقاد از یک جریان و یک نامه و بیان واقعیتهای عینی ، چرا شما را ناراحت میکند !!!؟؟ شاید همان مشکل فرهنگی و اجتماعی ایرانیان در عدم تحمل انتقاد باشد حتی اگر از کس دیگری باشد !!؟؟ و لحن انتقادی طبعا" تند است !! ناراحت نشوید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
ای کاش ایشان یک نامه به وزیر علوم مینوشتند واز ایشان میخواستند در وهله نخست به وضع اسفبار اموزش دامپزشکی توجه نماید. از نظر اینجانب از نظر دانسته های علمی بین یک فارغ التحصیل دامپزشکی دانشگاه تهران و ازاد شبستر تفاوتی نیست تنها تفاوت در نوع دانشجو هست.اگر شما میبینید گاهی یک دانشجو از برجستگی خواستی برخوردار است ان به تلاش خود او بستگی دارد نه به اموزشهای ان دانشگاه. بنده بعنوان یک استاد دانشگاه رزیدنت از دانشگاه تهران شیراز و ازاد هم داشته ام بودند از دانشجویان ازادی که بسیار ذهن پویایی نسبت به همدوره ایهای فارغ التحصیل دولتی خود داشتند. من خود در هیچ دانشگاه ازادی در حال حاضر. تدریس نمیکنم.من به کل اموزش چه دولتی چه ازاد معترض ام.یک فارغ التحصیل. دامپزشکی مخزنی است از دروس تئوری که هیچ کاربردی ندارد. دانشجو در دوره تحصیلش یک زایمان ندیده از تعذیه گاو گوسفند اسب سگ طیور جز تئوری چیزی نمیداند بطوریکه وقتی که واردیک گاوداری یا گوسفنداری ویا مرغداری میشود مورد تمسخر کارگر افغانی قرار میگیرد.من از اقای دکتر غلامی میخواهم یک نامه به وزیر علوم بنویسد و بگوید چرا به دانشگاه تهران اجازه میدهید دا نشجوی دامپزشکی بگیرد بدون اینکه امکانات لازم را بعد از بیش از 60 سال از افتتاحش هنوز ندارد و نسل جوان ایرانی را بعد از گرفتن 6 سال از بهترین سالهای زندگیش سرگردان در جامعه رها میکند. اگر وزیر از ایشان پرسید وسایل اموزش دامپزشکی چیست دست ایشان را بگیرید و ببرید ترکیه مصر بنگلادش پاکستان وهندوستان وبه ایشان فارمهای اموزشی را نشان دهید و به ایشان بگویید ما فاقد هیچیک از این فارمهای اموزشی هستیم.با توجه به مطالب فوق نتیجه میگیریم همه دانشکده ها از نظر اموزشی یکسانند حالا چرا گیر دادید به دانشگاه ازاد خدا میداند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
افرادی که ادعا ندارند چیزی هم برای گفتن شاید نداشته باشتد!
ولی بلاخره معلوم نشد که رزومه کاری 34 ساله فردی ................ مثل جناب آقای دکتر حسین زاده که به خود اجازه می دهد در مورد شایستگی ها و نقاط قوت و ضعف دیگران براحتی تمام قضاوت کند برای دامپزشکی کشور چه بوده است؟
در ضمن شما وقتی خودتان را کامل معرفی نمی کنید در عمل یک فرد "ناشناس" هستید که با ........... از یک نام حانوادگی نامشخص استفاده کرده اید!
در خانواده بزرگ دامپزشکی وقتی به عنوان مثال سخن از دکتر مطلبی یا دکتر خلج یا دکتر دستور یا دکتر میرشمسی می آید دیگر نیاز به معرفی بیشتر خود ندارند!
ولی هیچ قرد شناخته شده ای برای عموم دامپزشکان به نام دکتر حسین زاده؟؟! در تاریخ دامپزشکی کشور وجود نداشته است و گرنه این درخواست جایی برای مطرح شدن پیدا نمی کرد!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
دقیقا این طور هست و کسی هم شکایتی نداره.دستگاه های قضایی ایران از وضعیت دانشگاه آزاد هم بدترن.فقط سعی کنید از شما شکایت بشه نه اینکه شما شکایت کنید.طرف اگه کسی رو نداشته باشه مطمئنا کاری نمی تونه بکنه.جهان سوم بی خود نمی گن.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
این نامه نگاری ها به جایی نخواهد رسید دانشگاه آزاد طعم شیرین مدرک فروشی برای دکترای حرفه‌ای دامپزشکی را چشیده .......ی ثروت و قدرت فقط زبان وزارت بهداشت را میفهمد .دیدید که سر اضافه پذیرش چه بلایی سر دانشگاه آزاد آورد .
محمدجواد از بندر عباس
|
Iraq
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
سلام دوستان و همکاران عزیز
همه ما میدانیم که قرارنیست با یک نامه نگاری تمام مشکلات دامپزشکی حل شود. ولی اینکه جریانات، بزرگان ونهادهای متولی امور دامپزشکی هم صدا و با یک استراتژی واحد درفکر رفع یک مشکل خاص ویا معضل دامپزشکی باشند را باید به فال نیک گرفت،توسعه دادو از آن استقبال کرد.دوستانی که نظراتی دارند و احساس میکنند میتوانند موثر باشنددرنظر داشته باشند که انتقاد کردن به تنهایی از آسانترین کارهاست،جناب دکتر عرب با سوابق درخشان خود درحوزه وزارت علوم که خود از همکاران آن وزارتخانه هستند اقدام مناسبی درحوزه اثرگزاری خود کرده اند،شما هم بفرمایید اقدام کنید بسم الله...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
احسنت
دقیقا همین طور است
البته برخی ............... که خبر از وضعیت تلخ دامپزشکان گرسنه ندارند با عناوین جعلی تلاش می کنند این بساط فریب در وزارت جهادکشاورزی پا برجا بماند و با دیدی خوش بینانه از روی کم اطلاعی،
دامپزشکی را یک رشته دامداری و کشاورزی جلوه می دهند!
نظر شما
ادامه