کد خبر: ۴۴۳
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان کلیه اماکن عرضه گوشت قرمز و مرغ و فرآورده‌های آن تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی توسط هزار و 200 اکیپ در سراسر کشور قرار می‌گیرند.
 

دکتر مجتبی نوروزی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان کلیه اماکن عرضه گوشت قرمز و مرغ و فرآورده‌های آن تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی توسط هزار و 200 اکیپ در سراسر کشور قرار می‌گیرند.
نوروزی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای گوشت در این ماه حدود 400 تا 500 اکیپ دامپزشکی بیشتر شده‌اند.
وی گفت: همه این اکیپ‌های دامپزشکی سیار بوده و به طور مرتب از مراکز عرضه گوشت و مرغ نظارت می‌کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نظارت‌های لازم از نظر شرعی و بهداشتی توسط اکیپ‌ها و بازرسان قبل ، حین و بعد از کشتار انجام می‌شود، گفت: بعد از این که اطمینان لازم از نظر بهداشتی و شرعی کسب شد، مهر تایید سلامت دامپزشکی بر گوشت زده می‌شود.
نوروزی در مورد سلامت گوشت‌های وارداتی منجمد گفت: مردم با خیال راحت به مصرف این گوشت‌ها بپردازند، زیرا در خارج از کشور نیز با اعزام اکیپ‌هایی از روحانیون و دکترهای دامپزشک نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتارگاه‌های خارجی طرف قرارداد برای واردات گوشت انجام می‌شود و بستگی به میزان تقاضا سالی 10 تا 15 نفر و برای هر کشتارگاه خارجی یک نفر ناظر اعزام می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد : از نظر گوشت وارداتی مردم مشکلی احساس نکنند، زیرا در نهایت سلامت و رعایت مسائل شرعی کشتار در خارج از کشور انجام و سپس بسته‌بندی می‌شود.
نوروزی در مورد طرح تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به کشتارگاه مدرن و صنعتی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 15 تا 20 کشتارگاه سنتی در کشور تعطیل شده و کشتار آنها به کشتارگاه‌های صنعتی منتقل شده است.
وی افزود: 100درصد مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی کشور ذبح می‌شود ، در مورد دام بیشتر گوشت دام در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح می‌شود.
نوروزی تعداد کشتارگاه‌های سنتی دام را زیر 400 مورد در کشور ذکر کرد و گفت: با دایر شدن 43 کشتارگاه صنعتی و بزرگ در کشور عمده کشتار دام در کشتارگاه‌های بهداشتی و صنعتی انجام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه