کد خبر: ۴۳۸۶۲



استاندار خراسان شمالی با بیان این که هیچ چیزی مهم تر از حفظ جان مردم نیست، دقت نظر متولیان برای حل نواقص کشتارگاه های دام را ضروری خواند و تصریح کرد: برای حفظ سلامت عمومی لازم است شهرداری‌ها با همکاری دامپزشکی مشکلات ساختاری و بهداشتی کشتارگاه‌ها را برطرف کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، «محمدرضا خباز» در دیدار مدیرکل دامپزشکی پس از استماع گزارشی از وضعیت ساختاری و بهداشتی کشتارگاه های استان خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری‌های خطرناکی که می تواند از دام به انسان منتقل شود، لازم است با هماهنگی همه متولیان و در یک برنامه زمان‌بندی مناسب، مشکلات و نواقص کشتارگاه ها چاره اندیشی شود.

خباز توصیه کرد: اعتبار لازم برای پرداخت غرامت دام های حذفی هم با رایزنی سازمان دامپزشکی در لایحه بودجه سنواتی دولت پیش بینی شود تا به ارتقای بهداشت عمومی کمک کند. وی هم چنین خواستار آن شد تا برنامه ای عملیاتی برای تبدیل ساختار سنتی مرغداری ها و دامداری‌های استان به صنعتی تدوین شود تا با اختصاص تسهیلات مناسب به متقاضیان، این مشکل نیز به تدریج برطرف شود.

استاندار برای کمک به تقویت منابع اعتباری و تجهیزاتی دامپزشکی استان نیز قول مساعد داد و از آمادگی خود برای حضور در برنامه‌های روز دامپزشکی خبر داد.


نظر شما
ادامه