کد خبر: ۴۳۵۷

حکیم مهر - اولین مجمع عمومی دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور معاون پژوهشی دانشگاه دکتر میرزایی ‌‌، معاون اداری و مالی  دانشگاه T دکتر ولیلو  ، رئیس دانشکده دکتر فرهنگ ، رابط پژوهشی انجمن علمی دکتر مرتضوی و جمعی از اساتید دانشکده روز سه شنبه  مورخ 9/9/89  در آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی توسط انجمن علمی برگزار گردید.

در این مراسم پس از اجرای سرود ملی و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،سخنرانان به بیان نقطه نظراتشان در رابطه با اهمیت و جایگاه انجمن علمی و نیز ارائه راه کارهای مناسب جهت بهبود و ارتقاء سطح فعالیت های انجمن علمی پرداختند.

ابتدا معاون پژوهشی دانشگاه دکتر میرزایی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی طی سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه و سرآمد بودن دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در بین دانشکده های دامپزشکی سراسر کشور به ویژه دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشکده دارای ویژگی های منحصر به فردی است به طوری که در هر زمینه ای که وارد شده به ویژه  در زمینه های پژوهشی همیشه حائز رتبه های برتر بوده است.

وی در ادامه گفت : 60درصد کل برون ده پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از دانشکده دامپزشکی می باشد و این در حالی است که از میان 500 نفر هیئت علمی تمام وقت دانشگاه تنها کمتر از 10 درصد ‌(یعنی کمتر از 50 نفر ) در دانشکده دامپزشکی مستقرند و از 27000 دانشجوی دانشگاه کمتر از 1000 نفر در دانشکده دامپزشکی مشغول به تحصیل می باشند و این آمار بیانگر پتانسیل بالای پژوهشی این دانشکده می باشد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه آینده دانشگاه با حمایت حوزه اداری و مالی در دست پژوهش است ،اعلام داشت که هم اکنون تنها 5 درصد بودجه دانشگاه صرف پژوهش می شود و از این 5 درصد هم یک پنجم یعنی یک درصد کل بودجه دانشگاه صرف امور تحقیقاتی می شود و این در حالی است که رتبه بندی دانشگاه ها عمدتا بر اساس همین طرح های تحقیقاتی صورت می گیرد.

وی با اشاره به آخرین رتبه بندی دانشگاه های کشور و اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در بین دانشگاه های کل کشور رتبه 44 و در بین دانشگاه های آزاد کشور رتبه 6 را دارا می باشد، با تأکید بر مناسب نبودن این جایگاه برای دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزودند که مسئولین دانشگاه مصمم‌اند با بسترسازی مناسب و همکاری اعضای هیئت علمی و دانشجویان طبق هدف گذاری صورت گرفته دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را به جایگاهی در شأن این دانشگاه ارتقاء دهند.

وی همچنین به مهم ترین اقدامات صورت گرفته و یا در دست اقدام در راستای تحقق بخشیدن به این آرمان اشاره نمود :

1-احداث آزمایشگاه مرکزی واحد تبریز ( مشترک بین تمام رشته های دارای آزمایشگاه ) جهت بهره گیری هر چه بهتر از امکانات آزمایشگاه ها و اساتید رشته های مختلف  ونیز خرید تجهیزات در یک سال آینده با بودجه ای در حدود 2 میلیارد تومان برای این آزمایشگاه که با زیر بنایی بالغ بر 6000 متر مربع در مجتمع شماره 2 دانشگاه احداث می گردد.

2-افزایش تشویقی مقالات ISI به 2 میلیون تومان.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل گروه های پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی به همراه دانشجویان برای سامان دهی و انسجام بهتر انجام طرح های پژوهشی را مطرح نمود.

وی در انتها نیز با خاطر نشان کردن وظایف انجمن علمی و نقشی که می تواند در ارتقاء سطح علمی – پژوهشی دانشجویان و دانشگاه ایفاء نماید آمادگی کامل خود را جهت حمایت علمی وعملی از انجمن علمی اعلام داشت.

در ادامه رئیس دانشکده دکتر فرهنگ  به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به سوابق درخشان انجمن علمی از قبیل شرکت در نمایشگاه ها ،شرکت اعضاء در کنگره های داخلی و خارجی و... و با ابراز خرسندی از تغییر و تحولات و برنامه ریزی های جدید صورت گرفته در انجمن علمی در راستای پربارتر کردن فعالیت های انجمن علمی و مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان واساتید در برنامه های علمی انجمن در انتها ابراز امیدواری نمود که در آینده شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دانشجویان و موفقیت های روز افزون آنان باشند.

سپس رابط پژوهشی انجمن علمی دکتر مرتضوی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با قدردانی از حضور اساتید ومشارکت دانشجویان در این مجمع ،به تبیین فعالیت های گذشته ی انجمن وموقعیت کنونی آن پرداخت و اعلام داشت که انجمن علمی به عنوان جایگاهی برای مدیریت هر چه بهتر فعالیت های علمی دانشجویان بوده ومتعلق به تمامی دانشجویان می باشد.

وی در ادامه با دعوت از اساتید و دانشجویان برای مشارکت در برنامه های آتی انجمن علمی گفت : انجمن علمی از هر ایده و نظری در راستای بهبود وارتقاء سطح فعالیت های این انجمن به گرمی استقبال می نماید.

در ادامه دبیر اجرایی انجمن علمی مهدی خباز ابتدا با ارائه آمار مربوط به فعالیت انجمن های علمی کل کشوربه تبیین جزئیات شرایط کنونی انجمن علمی پرداخت و در ادامه جزئیات برنامه های جدید انجمن علمی را به اطلاع حضار رساند

 از قبیل:1- ارتقاء سطح نشریه 2-برگزاری اردوها و بازدیدهای علمی 3- برگزاری همایش ها ،کنفرانس ها و نمایشگاه ها4-طرح های پژوهشی5-ایجاد مخزن ebook و CD کمک آموزشی

وی خاطرنشان نمود تمامی این برنامه ریزی ها هر چقدر هم قوی باشد برای اجرای موفقیت آمیز همکاری دانشجویان و اساتید محترم را می طلبد.

شایان ذکر است که در اثناء مراسم کلیپ هایی از نمایشگاه های برگزار شده و افتخارات کسب شده  توسط انجمن علمی برای حضار به نمایش در آمد.

در خاتمه نیز از 10 نفر از اعضای موفق سابق انجمن علمی  ونیز از آقای زارع مسئول سابق پژوهشی دانشکده  تقدیر به عمل آمد.

نویسندگان گزارش : دکتر مهدی خباز  ،  دکتر سینا تیمورپور ، سینا شادفر

 

 

نظر شما
ادامه