کد خبر: ۴۳۵۰۲



جلسه ایجاد هماهنگی در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بین سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست روز گذشته در محل سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، با توجه به اینکه ممانعت از ورود سویه های جدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به داخل کشور از طریق پرندگان مهاجر وحشی نیازمند همکاری و تعامل بسیار نزدیک این دو سازمان می باشد مقرر گردید موضوع ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر وحشی در زمان بروز بیماری و در مناطق مورد نظر سازمان دامپزشکی کشور و با اعلام دامپزشکی توسط سازمان حفاظت محیط زیست اجرا گردد.

از آنجا که نقش آموزش عوامل انسانی موثر بر حیات وحش از جمله محیط بانان، صیادان، شکارچیان و ... در کنترل بیماری انفلوآنزا فوق حاد پرندگان بسیار مهم می باشد، مقرر گردید با همکاری مرکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور آموزش این دسته از افراد در اولویت قرار گیرد.

تشکیل کمیته اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مشترک بین دو سازمان، امکان دسترسی به اطلاعات بیمار های مشترک بین دام های اهلی و حیات وحش جهت هر دو سازمان و حمایت متقابل دو سازمان از یکدیگر در کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک با حیات وحش در دستگاه های مختلف کشوری از دیگر مصوبات جلسه مذکور بود.
 

 

نظر شما
ادامه