کد خبر: ۴۳۲۰۲



سرپرست شبکه دامپزشکی دلیجان گفت: پنج تن مرغ غیر قابل بهداشتی با حضور نماینده دادستان در این شهرستان معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سجاد قاسمی» افزود: این میزان گوشت مرغ تخمگذار از کشتارگاه‌های شمال کشور به این شهرستان به منظور بی‌استخوان‌سازی و استفاده در تولید فراورده‌های گوشتی حمل شده بود.

وی اظهار داشت: به دلیل بوی نامطبوع این محموله شناسایی و توقیف شد و پس از آزمایش‌های لازم غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که زیرنظارت مراجع قضایی نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام شد.

دکتر قاسمی ادامه داد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در همه مراحل تولید، فرآوری و حمل و نقل و عرضه در دستور کار قرار دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی دلیجان با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه بیان کرد: بخشی قابل توجهی از امنیت غذایی جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم و بهداشتی تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: این نهاد به‌ طور مستمر بر روی مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی و طیور نظارت و ماهانه ۲ تا سه مرحله از ۲ شرکت قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ، ۲ کشتارگاه طیور و ۲ کشتارگاه دام بازرسی می‌کند.

دلیجان از توابع استان مرکزی دارای ۲ مجموعه سردخانه، ۳۰ قصابی، ۳۰ عامل مرغ فروشی، ۲ کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه طیور، سه مرکز عرضه تخم مرغ و ۲ مرکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ است.



نظر شما
ادامه