کد خبر: ۴۲۳۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی و خراسان شمالی

 

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی: نگاه بسیج، همان نگاه مقام معظم رهبری باشد
 
همزمان با اولین روز از هفته بسیج، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در جمع اعضای شورای پایگاه بسیج این اداره کل حضور یافت و گفت: نگاه بسیج به رخدادهای جامعه، باید نگاه مقام معظم رهبری باشد.
دکتر ناصر مرگان ازغدی، با یادآوری فلسفه پیدایش بسیج، افزود: ماهیت این نیروی مردمی به گونه ای تعریف شده که در هر زمانی که به فراخور نیاز جامعه وارد صحنه های مختلف شده، برآیند مثبتی از خود بر جای گذشته است.
وی، حوزه فعالیت های بسیج را در مقاطع گوناگون انقلاب، دفاع از کیان جمهوری اسلامی، جهاد و سازندگی و... دانست و مهم ترین عرصه حضور بسیج در زمان حال را حضور قوی و تاثیرگذار در جبهه فرهنگی و جنگ نرم و فضای سایبر ذکر کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان در قسمتی دیگر از سخنان خود بر تاکید مقام معظم رهبری بر بصیرت اشاره کرده و یادآورشد: تمام آحاد علاقه مند به نظام  و به ویژه بدنه بسیج، اگر به بصیرت مد نظر رهبری توجه نکنند و کارها  را بر اساس این مهم پیش نبرند بی شک تمامی فعالیت های آزادی خواهانه بسترساز انقلاب و نظام را خدشه دار خواهند کرد.
ازغدی، بسیج را نیروی قابل اعتماد و اطمینانی دانست که با برخورداری از سلامت نفس و روحیه جهادی در انجام امور محوله تا کنون به توفیقات فراوانی دست یافته است و طلایه دار نظام اسلامی در عرصه های گوناگون ملی و بین المللی بوده است.
حجت الاسلام محمد امیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز دراین جلسه پیروی از منویات مقام معظم رهبری را ضروری دانست و خطاب به بسیجیان حاضر در جلسه گفت: دقت کنیم در تصمیم گیری ها و انجام امور قدم جای پای رهبری بگذاریم و در خط ایشان باشیم تا صدمه ای به نظام و انقلاب وارد نشود.
خاطرنشان می سازد پایگاه بسیج اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در حال حاضر دارای 110 نفر عضو بوده و طی سه سال گذشته به طور متوالی به عنوان پایگاه بسیج برتر در حوزه 2 ادارات شاخته شده است.

-------------------------------------------------

 

در خراسان شمالی؛ دامپزشکی بر کشتار 5000 راس دام در عید قربان نظارت کرد
 
معاون فنی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامپزشکی خراسان شمالی بر کشتار پنج هزار راس دام در عید قربان امسال نظارت کرد.
 حمید رمضانی اظهارداشت: در عیر قربان دامپزشکی خراسان شمالی بر کشتار بیش از پنج هزار دام نظارت داشته است که از این تعداد دو هزار و 800 راس دام سبک و 261 راس دام سنگین قبل از کشتار و بقیه بعد از کشتار مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این گروههای بازرسی بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی تعداد دو هزار و 300 قطعه طیور را نیز در این مدت بازرسی کردند.
رمضانی افزود: بخش بازرس بهداشتی این اداره کل 250 کیلوگرم گوشت و 150 عدد آلایش خوراکی از چرخه مصرف خارج و 33 لاشه دام کشتارشده و 192عدد آلایش خوراکی دام را اصلاح کردند.
وی از همکاری امدادگران جمیت هلال احمر، ماموران انتظامی، پرسنل شهرداری و روحانیون حوزه عملیه استان در طرح نظارت این اداره کل ویژه عید قربان قدردانی کرد و گفت: امسال همکاری دستگاهها با این اداره کل باعث شد تا مردم خراسان شمالی بویژه روستاییان این استان از گروههای بازرس بهداشت در تهیه دام نذری خود کمک بگیرند.
اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تعداد 97 گروه بازرس بهداشتی، پنج گروه راهنمای ناظر ذبح شرعی و هشت کشتارگاه را در عید قربان امسال و در سطح شهرستانهای استان برای استفاده رایگان اهالی استان برای ذبح دام نذری در نظر گرفته بود.

 

نظر شما
ادامه