کد خبر: ۴۱۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی جزئیاتی از شرایط و نظارت دامپزشکی بر ورود دام و فرآورده‌های دامی به کشور را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در پاسخ سوالی با عنوان «وزارت صنعت اعلام کرده برای واردات گاو و گوساله نیاز به مجوز وزارت جهاد ندارد و با رعایت تاییده دامپزشکی میسر است؛ چه اقداماتی برای نظارت و اجرای تاییدیه‌ها دارید؟» اظهار داشت: در حوزه واردات دام و هر فرآورده دامی به طور کلی دو حوزه وجود دارد؛ یک بخش آن حوزه تجاری است که وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت مجوز‌های آن را بر عهده دارد که باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهد. بخش دیگر، حوزه بهداشتی است که مهمترین قسمت کار هم حوزه بهداشتی است، چرا که ما باید نظارت کنیم دام یا فرآورده دامی که وارد کشور می‌شود، سالم و با کیفیت و بهداشتی باشد.

وی عنوان کرد: این اطمینان را می‌دهم که این نظارت و دقت که وظیفه دامپزشکی است با تمام دقت و توجه در خصوص واردات 100 تن گوشتی که به کشور داریم در حال انجام است.

رئیس دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: دام‌ها از مرز سیستان و بلوچستان وارد می‌شوند که در استان تعیین و تکلیف می‌شوند و تحت نظارت کشتار و ذبح می‌شوند.

وی اضافه کرد: مسئولیت این کار بر عهده جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و دامپزشکی است که البته اجازه اصلی ورود این محموله توسط دامپزشکی است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
آقای دکتر خودتان بروید و به وضعیت گوشت هایی که در مراکز فروشگاهی عرضه می شود ببینید خودتان خواهید گفت که اصلا به این کوشت ها نظارت صورت نگرفته است .....
نظر شما
ادامه