کد خبر: ۴۱۳۰۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر سیدحسین حسینی» افزود: وزارت بهداشت در بحث گسترش رشته‌های علوم پزشکی بسیار بسته عمل کرده و در نتیجه در گروه پزشکی اولین جایی که متحمل فشار برای جبران می‌شود، دامپزشکی است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: استاد گروه انگلشناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن یادآوری اینکه از زمان قبول مسئولیت در شورای گسترش وزارت علوم مانع از ایجاد دانشکده جدید در رشته دامپزشکی شده‌ام، گفت: «در حال حاضر نیز دانشگاه‌ها و مراکز متعددی از جمله دانشگاه اصفهان متقاضی ایجاد دانشکده دامپزشکی هستند، اما مهمترین اقدام گروه دامپزشکی شورای گسترش و شورای عالی برنامه‌ریزی ممانعت از ایجاد رشته‌های جدید بوده است.»

 «دکتر سیدحسین حسینی» با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها برای ایجاد رشته دامپزشکی تنها نیستند، ادامه داد: «مراکز سیاسی و نمایندگان مجلس نیز برای راه‌اندازی رشته دامپزشکی در دانشکده‌های مختلف، به شدت راغب هستند. از سوی دیگر وزارت بهداشت در بحث گسترش رشته‌های علوم پزشکی بسیار بسته عمل کرده و در نتیجه در گروه پزشکی اولین جایی که متحمل فشار برای جبران می‌شود، دامپزشکی است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اهمیت موزه انگل‌شناسی ایران، گفت: «به دلیل اهمیت تنوع زیستی موجود در کشور، یکی از مواردی که می‌تواند در مناطق سرزمینی و آبی به این تنوع کمک کند، حضور انگل‌هاست. بخشی از انگل‌ها از نظر اقتصادی و از نظر بهداشتی از جایگاه قابل توجهی برخوردارند و به همین دلیل ایجاد مرکزی که بتواند وضعیت جغرافیای آلودگی انگلی ایران را رصد کند، فعالیت‌های پژوهشی داشته باشد و به عنوان مرکز تحقیقاتی مورد توجه قرار گیرد، بسیار مهم است.»

حسینی افزود: «این مرکز همچنین می‌تواند برای بازدید مراکز آموزشی در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی نیز مثمر ثمر باشد که این مساله در دنیا سابقه‌ای طولانی دارد؛ کمااینکه در سطح دنیا بالغ‌بر ۷۰ عنوان اختصاصی موزه انگل‌شناسی داریم که با عناوین مختلف و گاه در دل موزه‌های جانورشناسی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.»

وی موزه وزارت کشاورزی آمریکا را از قدیمی‌‌ترین موزه‌های انگل‌شناسی معرفی کرد که در سال ۱۸۹۰ آغاز به کار کرده است و تصریح کرد: «در حوزه کشورهای آسیایی نیز تنها موزه یا مهمترین موزه‌ انگل‌شناسی موجود، موزه مگورو در کشور ژاپن است که در سال ۱۹۵۰ تاسیس شده است. متاسفانه در ایران افتتاح این موزه باید از سالیان خیلی گذشته اتفاق می‌افتاد که با تاخیر زیاد از حدود ۶ سال پیش انجام شد.»

عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: «در این موزه بالغ‌بر ۴۰۰ گونه انگل جمع‌آوری شده و بیش از ۴ هزار سمپل به صورت آزمایشگاهی و نمونه‌هایی برای بازدید وجود دارد. این موزه در حال حاضر مورد توجه محققان داخلی و بیرونی قرار گرفته که می‌تواند از نظر ارتباطات و فعالیت‌های پژوهشی با مراکز تحقیقات بیرونی در تعامل باشد.»

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
احسنت!

بر استاد اخلاق جناب آقای دکتر سید حسین حسینی

که با وجود داشتن پست و مقام عالی در وزارت علوم،

با صداقت و تواضع تمام حق مطلب را ادا کرده و فرمودند که

اولا دامپزشکی جزو رشته های علوم پزشکی است که در

وزارت بهداشت قرار ندارد!

و دوم اینکه وزارت بهداشت در گسترش

رشته های خود بسیار بسته عمل می کند!

انصافا به همین دلیل است که وزارت بهداشت با وجود داشتن

فقط 5 درصد؟!! از کل دانشجویان کشور بسیار موفق عمل

کرده و 40 درصد مستندات علمی کشور را در عین گران تمام

شدن و پرهزینه بودن! آموزش رشته های علوم پزشکی تولید کرده است!!!

در مقابل:

در وزارت علوم، مقطع دکترای عمومی دامپزشکی را جدی نمی

گیرند و در حد یک لیسانس ادبیات! به آن یک بودجه بخور و

نمیر می دهند و به همین ترتیب روشن است که به علت
.
ارتباط تنگاتنگ ارزش آموزشی یک رشته و اعتبار و پرستیژ

حرفه ای شاغلان آن، اکثریت دامپزشکان در وزارت تولید و

تجارت محور جهادکشاورزی بدبخت، بی اعتبار و بیکار شده اند؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
ای کاش به جای بابل و مشکین شهر و باقی شهر های کوچک از همون اول اصفهان صاحب دانشکده دامپزشکی می شد !! دانشگاه آزاد بلایی سر دامپزشکی اورد که بمب اتم سر هیروشیما نیاورد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
خدا تمام رفتگانت و بیامرزه.. بخدا کار نیست ..بازار کار این رشته فوق اشباعست نکنید با جوانی و اینده مردم بازی بزارید برن دنبال یک رشته دیگه رشته ای که اینده دلره نه این رشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
اقا جون مادرتون این سیاسیونو معرفی کنین. به خاطر پول ابرومونو بردن. من یک دامپزشک بی ابرو هستم. دست از سرمون بردارین
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
دوستانی که کامنت میزارند و کامنت میخوانند همیشه مراقب عده ای که سعی در سیاه کردن کامل یک بخش و سفید جلوه دادن طرف دیگر میشوند باشند. چه اونی که وزارت جهاد را سیاه کامل و بهداشت را سفید کامل میپندارد و چه برعکس آن. کسانی که این گونه میاندیشند باعث افراط و تفریط و حرکت های انقلابی و ساختار شکنانه میشوند و نه اصلاح امور. تجربه و واقعیت را در عمل در نظر بگیریم.
ممنون از عزیزانی که جلوی رشد کمی مراکز آموزش دامپزشکی را میگیرند. البته الان وقت بستن بیش از نیمی از آنها هم رسیده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
.................... فارغ التحصیلان بیکار، دانشجویان بی انگیزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
خيلي عالي ميشه اگر جناب دكتر حسيني گزارشي از زمان تصدي خودشون بر مسند گسترش حرفه دامپزشكي ارائه بدن تا بدونيم ايشون در زمان تصدي خودشون آيا به چه طريق جلوي گسترش افسار گسيخته رو گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
بخدا حتی قدیمی ها ی رشته هم دارن بیکار میشن اون دوستی که فرمودند حرکات ساختار شکننانه دقیقا منظورشون کدوم حرکاته؟مگه تا حالا کلا حرکتی داشتیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
بی تردید وزارت بهداشت مدینه فاضله دامپزشکان نیست!!!
ولی قطعا بر خلاف وزارت جهادکشاورزی برای دامپزشکان حداقل هایی را خواهد داشت!
سرپوش گذاشتن و انکار کردن وضعیت اسف بار و دراماتیک بخش اعظم دامپزشکان در مدیریت ناکارآمد وزارت جهادکشاورزی البته به جز آنهایی که ناف شان با انحصارات و رانت های واردات دارو و مواد غذایی بسته شده است و تلاش می کنند با لفاظی و سفسطه بازی موج عظیم اعتراض دامپزشکان را به کامنت این یا آن محدود کنند، به مثابه پاشیدن زایل شدنی خاک بر چشم خورشید حقیقت است و از آن طرفی نخواهند بست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
همه مشکلات دامپزشکی از همین دانشگاهیان است.آقایان برای اینکه کلاس های بیشتری داشته باشند با ایجاد هیچ دانشگاهی مخالفت نمیکنند.هر چقدر دانشگاه بیشتر حق التدریس بیشتر
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
.......................... چه کسي مسئول گسترش افسارگسيخته آموزش دامپزشکي است، اساتيد دانشکده داروسازي دانشگاه اهواز؟؟ يا کسان ديگر که در همه جلسات و مراکز ارائه مشاوره حضور داشته اند.
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
جناب آقای دکتر حسینی بصورت سربسته به عامل اصلی افزایش غیر منطقی دانشکده های دامپزشکی اشاره فرمودند ولی متاسفانه اغلب دوستان حتی به فکرشان هم نمیرسد که اساسا" وزارت علوم تصمیم گیرنده اصلی در این مورد نیست .
سوال اینجاست که آیا نمایندگان مجلس و سیاسیون ، خبر از وضعیت اسف بار دامپزشکی ندارند ؟ آیا خیل بیکاران این رشته را نمیبینند ؟ آیا از وضع رو به زوال دامپروری و کاهش وحشتناک جمعیت دامی در ایران بی خبرند ؟ در حالی که همه این آقایان یا خانمهای سیاسی از آمار حتی محرمانه مملکت باخبرند !! حال چطور در پی افزایش دانشکده های دامپزشکی هستند !!؟
پس آگاه باشید یکی از مهمترین دلایل افزایش دوره های دکترا در همه رشته های وزارت علوم از جمله دامپزشکی ، زمینه سیاسی و حتی امنیتی دارد . ما هم سر بسته اشاره کردیم توضیحاتش بماند !!؟
نظر شما
ادامه