کد خبر: ۴۱۲۰۶
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: این طرح از امسال از جمله در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، قم و خراسان اجرا خواهد شد ...
 

حکیم مهر: سال گذشته در 22 استان کشور بیش از 20 میلیون قطعه پرنده آلوده معدوم شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان در ارومیه گفت: در 4 سال گذشته ورود ویروس و بیماری های دامی از مرزهای شرقی کشور به مرزهای غربی و شمالغرب تغییر یافته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هم اکنون علاوه بر استان­های شمالی کشور، مناطق مرزی ترکیه و عراق با کشورمان از نقاط ورود انواع بیماری های دامی و آنفلوانزای پرندگان است.

وی همچنین از اجرای طرح ملی مبارزه و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 10 استان پرخطر به این بیماری خبر داد و افزود: این طرح از امسال از جمله در استان های گیلان، مازندران، تهران، قم و خراسان اجرا خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به جایگاه و توانمندی های استان در تولید محصولات دامی و طیور، گفت: در حال حاضر تمامی بیماری های دامی در آذربایجان غربی تحت کنترل است.

«دکتر کامیار داهیم» افزود: در سال 96 بیش از 1میلیارد و 100 میلیون تومان به واحدهای صنعتی و روستائیان خسارت دیده از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرداخت شده است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با وی، اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تقدیر کرد.

شهریاری گفت: موضوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمله مسائلی است که برای کنترل و از بین بردن آن باید با جدیت وارد عمل شد؛ اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با این بیماری نیز باید از سوی دولت تامین شود.

وی بر ضرورت آگاه سازی مردم از خطرات بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز تاکید کرد.

 
 
نظر شما
ادامه