کد خبر: ۴۱۱۸۶



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود (واقع در استان کرمانشاه) از پلمب ۱۱ باب قصابی غیرمجاز بین راهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر احمد امیری» از پلمب ۱۱ باب قصابی غیرمجاز بین راهی که اقدام به کشتار غیر مجاز دام می‌کردند، خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود افزود: با توجه به اینکه جوانرود از شهرستان‌های مهم‌ توریستی است و مسافران زیادی از سراسر کشور به این شهرستان می‌آیند، لذا نظارت بر مراکز استحصال، فرآوری و توزیع فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان با جدیت بیشتری خصوصا در ایام نوروز دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها در ایام نوروز بسیار بیشتر است و در همین راستا با همکاری دستگاه انتظامی و دستور مقام محترم قضایی تعداد ۱۱ قصابی غیرمجاز بین راهی در این شهرستان پلمب شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود عنوان کرد: صاحبان این مغازه‌ها نسبت به تذکرات، اخطارهای کتبی‌ و تعهدات محضری بی اعتنا بودند.

دکتر امیری با بیان اینکه این واحدها در مسیر جوانرود به بیاشوش قرار داشتند، گفت: متصدیان مغازه‌ها با آویزان کردن گوشت و لاشه دام ذبح شده بدون نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی، اقدام به عرضه گوشتی می‌کردند، که در مسیر تردد خودروها، خارج از یخچال در معرض گرد و خاک قرار داشت.

به گفته این مسئول، فعالیت این قصابی‌ها احتمال انتشار انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ایجاد می‌کرد و بهداشت عمومی را به خطر می‌انداخت.

دکتر امیری همکاری مردم را نیز ضروری دانست و بیان کرد: مردم نباید از چنین مراکزی گوشت تهیه کنند و سلامت خود را به خطر بیندازند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود در پایان یادآور شد: تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ دامپزشکی آماده دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان است.


نظر شما
ادامه