کد خبر: ۴۰۹۴۶
 

مقامات شهر تایپه با توجه به نتایج مثبت آزمایشگاه موسسه تحقیقات بهداشت حیوانات (APO)، شیوع سویه H5N2 آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تایید نمودند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، در پی تایید حضور ویروس فوق حاد پرندگان در روز 5 مارس در تایپه، دستور معدوم سازی دو سری از طیور مشکوک به بیماری آنفلوانزای پرندگان در بازار عمده فروشی پرندگان تایپه در روز 7 مارس صادر شد.

 

یک هفته پیش، بازار عمده فروشی پرندگان در تایپه مواردی غیر طبیعی در دو سری از طیور که متعلق به مزرعه‌ای پرورشی واقع در داچنگ در شهر چانگوا را گزارش نمود. این پرندگان دارای علایمی از آنفلوانزای پرندگان بودند که شامل قرمزی پوست، خونریزی زیر پوستی در ساق پا و چشم‌های متورم بود که در حین فرآیند کشتار توسط دامپزشکان تشخیص داده شد.


 

 

تمامی 68 قطعه پرنده معدوم شدند و 3 نمونه از لاشه پرندگان به آزمایشگاه ارسال شد. مقامات هشدار دادند که، با تغییرات دمایی که در این فصل از سال رخ می‌دهد، بایستی اقدامات لازم را برای گرم نگه داشتن جوجه‌ها و طیور به کار برد و آنها را از خطرات ناشی از تغییرات ناگهانی دمایی حفاظت نمود.


همچنین به عموم مردم توصیه نمودند که از تماس و تغذیه پرندگان وحشی خودداری نمایند. گوشت مرغ را نیز کاملا بپزند و مصرف نمایند و همچنین جهت خریداری گوشت مرغ به مراکز مجاز و تایید شده مراجعه نمایند.

منبع: taiwannews.com.tw

 
نظر شما
ادامه