کد خبر: ۴۰۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این جلسه «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: لازم است پایش‌ها شدت یافته و باید مکان‌های مساعد را شناسایی کرده و سیستم IBS را در آن مناطق راه اندازی کرد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اعلام داشت: با این بیماری باید همانند یک دشمن برخورد کرد؛ همانطور که از مرزهای کشور در جهت ورود و خروج آن نظارت می‌شود، در این مهم نیز باید نظارت دقیق و بسیار حساسی انجام شود.

وی گفت: موفقیت مراحل عملیاتی مقابله با آنفلوانزا در ۴ مرحله خلاصه می‌شود؛

  ۱- گزارش

  ۲- تایید

  ۳- معدوم سازی

  ۴- مختومه‌سازی یا خاتمه کار

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: با توجه به مرزی بودن و نیز ارتباط نزدیک نزدیک استان با مناطق شمالی کشور و مسیر تردد پرندگان مهاجر، استان خراسان رضوی پتانسیل درگیر شدن با آنفلوانزا را دارد اما توانسته است از جمعیت طیور خود محافظت کند که این مهم به دلیل هماهنگی بین تشکل ها، سازمان جهاد کشاورزی و استانداری بوده است که نتیجه آن دسترسی به سطح ایمنی نسبتا خوب استان در مقابل این بیماری است.

«دکتر احمد شریعتی» در این جلسه گفت: افغانستان از جهت تامین پولت، جوجه، کلینیسین، دارو و خوراک دام و... به ایران و مخصوصا خراسان رضوی وابسته است که این موضوع نیز عامل مهمی در جهت مستعد بودن استان به درگیر شدن با بیماری آنفلوآنزا است.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی ضمن قدردانی و تشکر از توجه، پیگیری و همکاری استانداری، یادآور شد: با برخورداری از ۲۳۰۰ واحد مرغ گوشتی و جوجه ریزی بیش از ۸۰ میلیون مقام ۵ را در کشور داریم و با ۲۶۷ واحد تولید مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه و حدود ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ جزء استان های اثرگذار در زمینه تولیدات طیور هستیم.








 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
ما سربازان همگی آماد ه ایم
نظر شما
ادامه