کد خبر: ۴۰۸۲

حکیم مهر - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: برای اولین بار در کشور عملیات رادیوتله متری یک قلاده گربه کاراکال انجام می شود.
وی افزود: دانش محوری و علمی شدن تمام کارکردهایی که پیش روی محیط زیست استان قرار دارد. به زودی نوید بخش حرکت های علمی با بهره گیری از دانش روز جهانی و کشوری در استان فارس به لحاظ تنوع گونه ای و تنوع اکوسیستمی و تنوع ژنی خواهد بود و  نتایج حاصل از این گونه مطالعات را در اختیار مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی قرار خواهیم داد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: با هدف پژوهش وبررسی وضعیت گونه کاراکال در زیستگاه و تعیین قلمرو و شناسایی مسیرهای مهاجرت درون زیستگاهی و برون زیستگاهی عملیات رادیو تله متری را آغاز خواهیم کرد که پس از انتقال سخت افزار و نرم افزارهای لازم به استان با حضور کارشناسان برجسته کشوری و سازمانی در استان فارس عملیات رادیوتله متری اجرایی می شود. همچنین با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های به عمل آمده انشاء ا... به زودی عملیات رادیوتله متری در جهت رفتار شناسی، تعیین قلمرو و عادتهای غذایی گونه با ارزش پلنگ ایرانی را با همکاری و هماهنگی سازمان مرکزی به اجرا در خواهیم آورد.
یادآور می شود رادیو تله متری روشی است برای مطالعه حیات وحش ازطریق امواج رادیویی که از طریق GPS نصب شده بر روی قلاده کاربری میشود . این مطالعات و اقدامات بر روی گونه گربه کاراکال در استان فارس برای اولین بار در کشورمان انجام می گیرد. 

 

 

نظر شما
ادامه